Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny i bogføring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Min far er selvstændig erhvervsdrivende og jeg har lige overtaget hans bogføring for firmaet, et ældre familiemedlem har de sidste 25 år stået for bogføringen. Hans revisor er også lige gået på pension og vi har fundet en ny revisor til ham, men vi har gået og snakket om, om det er nødvendigt med en revisor?
Når jeg har bogført alle indtægter og udgifter i regnskabsprogrammet e-conomic, hvad præcis er det så revisoren skal gøre herefter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er nødvendigt? Måske ikke - men check først om der er revisor valgt og revisorpligt for året for så ER det nødvendigt

Revisor gennemgår dine bilag i et eller andet omfang. Checker om det du tager som udgift også giver fuldt fradrag eller om der er skattereguleringer der skal til - om der er indberettet løn korrekt - egenkapitalen - stemmer af mod bank - moms og meget andet og afhængig af om det er fuld revision eller reviiew eller blot hjælp til opstilling, så garanterer revisor i et vist omfang for rigtigheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er kravet for at fravælge revision, hvis de to regnskabsår i træk ikke overskrider to af følgende tre størrelser på balancedagen:

  • en balancesum på 4 mio. kr.
  • en nettoomsætning på 8 mio. kr. og
  • et gennemsnitligt antal heltidsbeskæftigede på 12 i løbet af regnskabsåret

Nystiftede virksomheder kan efter det første regnskabsår fravælge revision af årsrapporten, hvis de ikke på balancedagen for det første regnskabsår overskrider to af de tre ovennævnte størrelsesgrænser.

Ligeledes kan virksomheder fravælge revision allerede ved stiftelsen.

Erhvervsdrivende fonde kan ikke fravælge revision.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig igennem bogholderiet evt kontrollering. Smid mig en mail, så finder vi ud af noget :) 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)