Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i I/S firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Ja, nu har jeg siddet og læst en masse tråde her på siden og artikler/blogindlæg andre steder.

Men jeg har simpelthen brug for lidt personlig forklaring.

-

Jeg er den ene ejer af et I/S firma. Vi deler 50/50.

Lad os sige vi har et overskud på 10.000 kr.

Vi vil gerne spare de 10.000 kr op i firmaet. 

Hvad gør vi her?

jeg kan forstå man skal vælge mellem 3 løsninger, hvoraf VSO "skulle være den rigtige når man skal spare op i firmaet"

Men jeg har så læst andre steder at vi bare skal opgive 5.000 kr hver til skat.

Ihvertfald så er planen at ingen af os trækker penge ud af firmaet det første lange stykke tid. Altså de penge firmaet tjener skal blive i firmaet.

Jeg har en del flere spørgsmål men de kræver lidt at jeg er afklaret på det her område.

Mvh

CasparB

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

VSO er lidt kompliceret og skal ikke bare bruges for sjov - men f.eks for at undgå topskat eller af SU årsager. Man kan med VSO nøjes med acontoskat på 22% som så modregnes når man hæver - men det er her med hæverækkefølge osv at det bliver lidt kompliceret og man risikerer jo også, at spare op så alt ender i topskat siden

med 10.000 ville jeg klart bare angive det til skat ( 2 x 5000 hvis i er to)

OM I hæver eller ikke - eller skyder ind osv, har ingen betydning for skat i så fald - det sker via mellemregning i status og påvirker slet ikke resultatet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, det var lige dig jeg håbet på ville svare.

Ok tak for svar John!
Så lad os sige at vi bare angiver 5000 kr hver. 
Hvor kan jeg se hvilken trækprocent der bliver brugt?  Bare så vi ikke kommer ud i at skylde penge til skat som er brugt når vi engang begynder at hæve fra firmakontoen.

Nu er det selvfølgeligt nemt for dig bare at svare ja men overvejer lidt at købe din bog : Personlig virksomhed - enkeltmands & I/S.

Vil den kunne give mig svar på ting om skat og andre "fælder" vi gerne vil undgå måske lidt tips og tricks rundt omkring.
Eller er der andre du vil mene egner sig bedre? Jeg kunne godt tænke mig at lære mere om hvad der kan trækkes fra og hvordan det fungere fks.

Vi har sat os for at bruge Dinero så vi ikke selv skal sidde med Excel-ark med det basale økonomi i virksomheden men kan nøjes med det når vi skal til at regne dækningsgrad og sådan ud..

Mig og min kompagnon har begge grundlæggende viden om virksomheds økonomi og supply chain management.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg vil mene bogen giver dig svar på det meste - du kan jo se indholdsfortegnelse før køb http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

Hvis det i højere grad er hvilke ting du kan trække fra eller ikke trække fra, som ene ejer som kan have lidt andre regler end i forhold til ansatte, så er der mere end 70 fradrag meget konkret gennemgået letforståeligt for begge sider i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html som jeg også sagtens turde lade jeres I/S købe som ren fagbog

Din skat vil være ca 41% af dit overskud op til topskattegrænsen (lidet over 1/2 mio) og 56% derover alt inkl. 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen så vil da købe dem :)

Mange tak for svar John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)