Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal betale indfortoldning ved salg uden for EU

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Jerslev
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Fra  BDM Consult Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger vores produkter i 21 lande, men nu har en kunde fra Schweiz henvendt sig, da hun mener vi skal betale indfortoldningen.

Skal vi det? Jeg kan ikke finde nogen regler for dette hos SKAT

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer halt an på hvad der fremgår af deres salgsbetingelser. Er varen f.eks solgt Ex Works er det kunne der selv skal betale indfortoldningen. 

SKAT vil ikke kunne hjælpe dig.  Prøv at kontakte eksportrådet de yder gratis rådgivning til danske virksomheder i forbindelse med eksport.

 

Fra Jerslev
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Fra  BDM Consult Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Yes

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er jer der er sælger, bør det klart og tydeligt fremgå af jeres handelsbetingelser. Har du eksempelvis solgt dine varer ddp, dap Bonn eller ddu har du nok desværre lovet at betale for denne del.

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 62
Fra  Asendia by La Poste and Swiss Post Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina,

Det afhænger af jeres handelbetingelser. Dog er det i Schweiz bedst, hvis sælger tilbyder en løsning baseret på DDP, dvs at indfortoldning er inkluderet i salgsprisen. Dette ville give flere tilfredse kunder og gentagelseskøb.

Virksomheden jeg arbejder for, Asendia Danmark, er delvist ejet af det Schweiziske postvæsen. Vi er eksperter i at lave distributionsløsninger for web-shops og Schweiz er vores hjemmemarked. Så kontakt mig, så kan jeg lave et tilbud til dig på Schweiz baseret på DDP :-)

Med Venlig hilsen

Asendia Danmark

Gorm Vogelius

+4526334055

www.asendia.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)