Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Direktør i selskab / hvem hæfter og er den ansvarlige for tidligere gæld.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg overvejer at købe 100% andel af et eksisterende firma, så jeg står som alene direktør i et ApS selvskab, 

Firmaet har gæld til moms og skat, mit spørgsmål går på om det er mig som kommer til at være den ansvarlig for manglede betaling af moms / skat. 

Når jeg ikke var ejer på det tidspunkt gælden blev lavet. Kommer jeg til at hæfte for tidligere aktivitere, selvom jeg går ind i firmaet på et senere tidspunkt. 




Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Formoder der er tale om et selskab, som du skriver. Gælden til moms og skat m.v. følger med selskabet, også selvom du ikke har været med det at stifte den. Købsprisen på selskabet skulle også gerne afspejle dette. 

Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, så i princippet ville jeg komme til at hæfte og være den ansvarlige for alt hvad der er foretaget i firmaet i sidste ende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sales1001:

Tak for svar, så i princippet ville jeg komme til at hæfte og være den ansvarlige for alt hvad der er foretaget i firmaet i sidste ende?

firmaet - hvis vi taler om et selskab du køber anparterne i (ApS eller IVS - A/S)vil hæfte - ikke du som ejer som udgangspunkt - med mindre du optræder groft uansvarligt, Firmaet hæfter for skat og moms og gæld til alle mulige - forpligtelser i forhold til alle aftaler, telefon, ansatte og ALT - helt uanset hvem der ejer anparterne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar John,

Ok, jeg forstår så firmaet hæfter for det hele i sidste ende, hvis det ender med konkurs. Og ikke mig som privat person...

Kan det være rigtigt man bare kan stifte et selskab og oprette en masse gæld, uden at det vil få konsekvenser som privat person, der efter bare en evt konkurs, kan oprette et nyt selskab igen og gøre det samme om om igen uden nogen konseksvenser som privat person...??

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I princippet.. men dit navn vil stå på alle konkurserne, dem der vil give dig kredit vil hurtigt opdage dette under en kredit vurdering og smække kassen i. I sidste ende vil du blive fradømt retten til at drive virksomhed.
Har du en gæld til SKAT og moms ved en konkurs, vil de bede dig om at stille sikkerhed for SKAT og moms hvis du igen opretter et selskab. Derudover kan du risikerer at hæfte personligt hvis du har handlet groft uansvarligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sales1001:
Kan det være rigtigt man bare kan stifte et selskab og oprette en masse gæld, uden at det vil få konsekvenser som privat person, der efter bare en evt konkurs, kan oprette et nyt selskab igen og gøre det samme om om igen uden nogen konseksvenser som privat person...??
ja det er hele ideen med selskaber. Du skal dog regne med at banker kan sige nej tak til samarbejde eller kræve kaution og andet, hvis du har konkurs eller tvangslukning bag dig, lige som leverandører jo let kan se det i ervhervsstyrelsen, men ellers ja - der er mange der har adskillige konkurser og tvangslukninger bag sig og lever lykkeligt videre med et spor af nødlidende leverandører bag sig

Skylder man over 50 t i skat/moms så vil der være krav om sikkerhedsstillelse for moms ved nyt stiftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)