Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Moms af eksport og køb af den private sektor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,
Jeg står og overvejer at starte en eksport virksomhed af varer til udenfor EU, og jeg sidder og undre mig over nogen moms spørgsmål

Produkterne min virksomhed køber kommer fra den private sektor, og produkterne vil blive købt til billigere end retail prisen og/eller den samme som retail prisen.

Mine spørgsmål lyder på:

1. Skal dem fra den Private sektor tilføje ydeligere moms af deres produkter ved salg til min virksomhed hvis de sælger til sammen retail pris? Og hvad hvis de sælger billigere?

2. Kan min virksomhed opkræve momsen tilbage af produktet når det kommer fra den private sektor og bliver eksporteret ud af EU?

På forhånd tak!

Mvh.

Mikkelcc

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MikkelCC

1) Der vil være normal moms på købte varer. Om prisen er lavere eller højere end retail, er sådan set ikke problemet. Alt dansk køb har moms. 

2) Når der sælges ud af Danmark, må du ikke sætte moms på. Du skal huske der er nogle forsendelse faktorer der gælder, når du sender ud af EU. Det er værd, at undersøge først, da det ikke er lige til. 

/Helle

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1 og 2. Nej du kan aldrig få refunderet en moms når du ikke betaler en moms. Uanset den private har betalt moms ved sit køb  så sælger den private aldrig med moms og du kan aldrig trække moms fra for noget som der ikke fremgår moms af. Det vil til gengæld lyde lidt tosset at betale det samme for en vare fra en privat som du kunne købe til med moms fra andre  Ved eksport ud af EU skal du ikke lægge moms på varen heller men blot angive det samledes salg i rubrik C http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/eksport.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle og John

For at kunne besvare spørgsmålene korrekt, bliver man nødt til at vide hvad spørger mener med " den private sektor"  for mig er det uklar om varen købes fra private eller fra firmaer i den "private sektor"  hvad vide om spørger er offentlig ansat ;-).

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Helle og John

For at kunne besvare spørgsmålene korrekt, bliver man nødt til at vide hvad spørger mener med " den private sektor"  for mig er det uklar om varen købes fra private eller fra firmaer i den "private sektor"  hvad vide om spørger er offentlig ansat ;-).

Ravn

jeg er udgået fra - hvad vel også fremgår at mit svar - at det er private ikke momsregistrerede personer - mon ikke det er det - men det vil fremgå ret så klart af mit svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har taget udgangspunkt i moms registeret private virksomheder. Andet vil jeg se som sort handel, da man ikke vil kunne følge købene.

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)