Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er den gode forretningspartner til startup indenfor webudvikling?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er to unge kollegaer der til dagligt arbejder i nyhedsbranchen og er kommet på en idé da vi så et generelt problem i branchen. 

Den ultrakorte version af ideen er et site der skal simplificere og strukturer delingen af informationer vha. dashboards, user-interfaces osv. Vi har selv brugt en del tid på at udvikle konceptet, mest af alt for at se om der kunne være en forretnings idé i det. 

Vi er nu kommet til "detaljen" at vores idé kræver tung webudvikling og måske en del softwareudvikling og det har vi selv ikke de store kompetencer indenfor. Vores kompetencer er produktudvikling, regnskab, salg og markedsføringen osv. Så vi mangler "kokken/Kokkene" i restauranten der kan fremstille produktet. 

Vi har hurtigt lært at finde en webudvikler som partner i et startup er ret eftertragtet.  Så hvordan finder vi den gode partner? Og hvordan gør vi os "sexede" overfor en potentiel partner?

Håber i vil hjælpe.

Mvh. Toke & Anton

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Toke

Modified Solutions laver mega tung webudvikling, og er rigtigt dygtige - men hvad kalder du en partner - er det fordi I ikke vil (kan) betale for udviklingen? Eller hvordan forholder det sig?

Måske I kan søge en innobooster hvis jeres idé er revolutionerende nok, og beholde alle ejerandelene selv? 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

Tak for svar!

Vi har overvejet at få en ekstern partner. Men en meget stor del af virksomheden vil så ligge eksternt, hvilket vi synes virker risikabelt.

Vores tanker med en partner, var en som går ind med de relevante kompetencer og løfter de nødvendige opgaver, mod en andel i virksomheden.

Så medejer er måske mere præcist udtryk for det? Har du erfaring med startup, der bruger eksterne partnere?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Toke og Anton. 

I sidder i en fælde - som mange andre. Men I kan sagtens komme ud af den med skindet i behold. 

For at svare helt konkret på jeres spørgsmål: SØRG for at være forberedte. En dygtig (læs: DYGTIG!) udvikler får med garanti flere henvendelser fra gutter som jer på månedlig basis. Og fælles for mange er, at de ikke bidrager med - undskyld mig - en skid andet end en "glimrende" idé. Vis for pokker udvikleren, hvad I kan.

Lad det være ham, der ikke kan undvære jer til at få det pissefede koncept op og stå; og ikke omvendt! Udarbejd analyser, få kunder og samarbejdspartnere i snak, bliv klogere på konkurrenterne, find evt. en investor, en bestyrelse. Ork ja; opgavelisten er lang - også selvom I ikke kan udvikle. 

Find en dygtig udvikler

I en verden, hvor kun meget få kender til de nørdede detaljer inden for programmering, kan det være nemt at tage en udvikler for en udvikler. Hvem vil I helst have i angrebet? Messi eller Dennis Flinta (nuværende Silkeborgforsvarer/-angriber)? Intet ondt om Dennis Flinta btw... en SIF-mand af hjerte. Anyway - det skal ikke handle om fodbold.

Nu kommer jeg til at lyde meget provokerende. Undskyld. Der er gode chancer for, at I finder en tilfældig "hjemmeprogrammør," som er frisk på jeres idé. Spørgsmål: Er han dygtig nok? Som eneudvikler på et projekt er det ikke nok at have sin mors børnehave-hjemmeside på CV´et. Der er frontend, backend, systemstruktur, valg af kodesprog, serveropsætning, orden i koden og en række andre ting. Noget, som I ikke bemærker, fordi I ikke er udviklere - men som skaber problemer, når der skal en dygtig udvikler på senere hen. Dette scenarie ser jeg ofte. 

Hvordan finder I så ud af, om udvikleren er dygtig? Godt spørgsmål, nu hvor I ikke selv kan vurdere. Men der er naturligvis det menneskelige i det (virker mennesket nogenlunde fornuftigt) og andre standardiserede bedømmelsesvilkår. Men her vil jeg mene, at I er NØDT TIL at få udvikleren vurderet ordentligt. Ender I i et stort projekt, som er udarbejdet i noget Wordpress PHP-sjask (som ikke er godt til store systemer; beklager, hvis du er uenig, kære læser), så vil det være en enorm flaskehals for jeres udvikling. 

En stor del af Dineros succes i dag, tror jeg, afhænger af, at de har så solidt et udviklingsfundament med base i Azure, .NET, C#, Machine Learing mv. - dette kan kun de DYGTIGSTE udviklere administrere. 

Har I ikke mulighed for at få en fagmand til at vurdere udvikling, så brug en tommelfingerregel: Sidder udvikleren I et nogenlunde velbetalt job i en fornuftig virksomhed? Hvis ja, så må han være bare nogenlunde dygtig - ellers er den virksomhed ikke rigtig klog. 

Besked til udviklere: Jeg er sikker på, at der sidder en del hjemmeudlærte programmører derude. Og jeg taler ikke dårligt om dem. Slet ikke. Mange af dem er PISSEDYGTIGE. Men mange er også.... ja... og nej, jeg siger ikke at Wordpress og PHP er dårligt til ALT. Men man burde vide, at til store systemer er det ikke et (ligeså) solidt fundament som fx .NET Core (og jaja, kom I bare med "Facebook er kodet i PHP"-kommentarerne. Det er altså et lidt andet område, når vi snakker FB). 

Hvor finder I udvikleren? 

Har I et netværk? Start her. Og hvis det ikke hjælper, må I sprede vingerne. Jeg har selv gentagne gange råbt og skreget og viftet med arme såvel som ben på Facebook: Men her fandt jeg nogle rigtig dygtige udviklere. Bank et fedt opslag sammen, hvori I viser, at jeres idé er gennemtænkt og ikke blot noget hippie-smart Kjøvenhavneri. Stick out tongue

Dette var en lang kommentar, som med garanti har gjort et par hjemmeudviklere småmobset. Og det skal jeg beklage. I wish you the best of luck. 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper!

Først og fremmest tusind tak for dit svar - Det besvarede vores spørgsmål grundigt og lidt mere til. Fedt du vil dele af din erfaring!

Tror i hvertfald vi har et godt billede af hvad vi er oppe i mod nu og bedre se hvordan vi skal gribe det an. 

Igen tak!!!

Bh. Toke & Anton

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)