Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsskat tilbage året efter, for at undgå topskat i år?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et IVS hvor jeg laver konsulentarbejde. Jeg har haft et okay år, og har tjent ~600.000,-. Jeg vil gerne bruge disse penge til at overleve for, mens jeg laver produktudvikling (og derfor har minimal indtægt næste år). Er der nogen der kan forklare mig om mulighederne her? Jeg er ikke umiddelbart interesseret i at hive pengene ud i form af pension.

Jeg har fundet nogle enkelte som påstår, at det er muligt, at udbetale op til topskat i år (~500.000,-) og selskabsskat af resten, for derefter NÆSTE år at have 0 omsætning i selsskabet, udbetale ~100.000,- i løn og få selskabsskatten fra forrige år (i år) tilbagebetalt - Er det virkelig sandt? Hvor kan jeg finde mere info?

På forhånd tak

Lief

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke sandt. Underskud fremføres. Så hvis du har et underskud på 100.000 kr i år 2 kan det bruges til modregning i et evt overskud i år 3. Du kan finde reglen i selskabsskattelovens paragraf 12.

Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte nok at det var for godt til at være sandt :) Fedt med referencen, tak

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Nej, det er ikke sandt. Underskud fremføres. Så hvis du har et underskud på 100.000 kr i år 2 kan det bruges til modregning i et evt overskud i år 3. Du kan finde reglen i selskabsskattelovens paragraf 12.


Skattekreditordningen må være en mulighed. Spørgsmålet er, om de rådgivningskroner, der skal bruges, står mål med omfavnet af det projekt, trådstarter er ved at etablere. 

Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Henrik Koudahl:
Nej, det er ikke sandt. Underskud fremføres. Så hvis du har et underskud på 100.000 kr i år 2 kan det bruges til modregning i et evt overskud i år 3. Du kan finde reglen i selskabsskattelovens paragraf 12.


Skattekreditordningen må være en mulighed. Spørgsmålet er, om de rådgivningskroner, der skal bruges, står mål med omfavnet af det projekt, trådstarter er ved at etablere. 

Spændende! Det lyder ret meget som det, jeg har hørt folk snakke om. Mon ikke noget revisorhjælp hurtigt har tjent sig selv ind igen... Jeg siger tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men Casper skattekreditordningen drejer sig om muligheden for at få udbetalt skatteværdien af et underskud, som er opstået ved at have haft udgifter til forskning og udvikling.

Det er der ikke tale om her, hvor trådstarter ønsker at modregne i en allerede betalt skat for konsulentarbejde. At han så vil lave produktudvikling i år for de 100000 kr i løn - ja det beløb kan så komme i spil. Det vil så maksimalt give 22.000 kr udbetalt efter skattekreditordningen. Maksimalt kun i det omfang at alt arbejdet kan henføres til forskning og udvikling. Hvis der samtidig skal en revisor ind over så beløbet stort set spist op.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)