Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal i fogedretten...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er netop blevet tilsagt at skulle møde i fogedretten da jeg skylder en kreditor nogle penge. Jeg har tilbudt kreditor en afdragsordning (at afdrage over 5 gange med første betaling den 1/9-18) men kreditor har ikke svaret/ønsker ikke en afdragsordning.

Jeg køre min virksomhed som ApS med tilhørende Holding ApS. Der er ingen værdier i virksomheden som bil, bygninger lager osv. (firmaet har en leaset bil) Og på kontoen står der godt nok en sjat penge, men det passer nok meget godt med det jeg på nuværende tidspunkt skal betale i moms.

Hvad gør man så? kan kreditor erklære mig konkurs i fogedretten? Og hvad vil det betyde for mig personligt da jeg har firmaets adresse på min bopæl? Kan de tage mit hus, privatbil, TV møbler mm ?

Ja jeg ved jeg kunne bare spørge en advokat, men ingen penge har jeg masser af ;o)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet, at ringe til din kreditor for, at hører om vedkommende har modtaget dit tilbud. Ved at ringe kan du måske være heldig, at slippe for fogedretten og de gebyr der kommer her. Ellers kan du altid tage dit tilbud med udprintet, og vis det som dokumentation for, at du har prøvet at kontakte kreditor om en afdragsordning. De tager ikke udlæg i virksomheden med mindre du misvedligholder aftalen efter dommen i fogedretten. 

Du er velkommen til, at kontakte mig, på min mail, såfremt du har nogle spørgsmål

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du har er aps med holding selskab burde du Davide at du ikke hæfter personligt,det er jo hele ideen med Aps. så nej de kan ikke sætte dig på På gaden eller tage dine private ejendele

hvis du spiller dine kort rigtigt kan du måske undgå en konkurs og få gang i en afdragsordning. Er det det du ønsker eller er du ligeglad med om firmaet går konkurs? 

Tilmeldt 24. Apr 18
Indlæg ialt: 27
Fra  Virksomhed: Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du i retten fortæller du ønsker en afdragsordning, så kan dommen blive netop en afdragsordning. Så giv ikke op på den.

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop talt med kreditor. Han ønsker ikke en afdragsordning. Han kan max gå med til 2 afdrag og allerede den 1.maj 2018.

Det har jeg bare ikke mulighed for. Kan han bare afvise en afdragsordning og så køre sagen videre til skifteretten mhp at erklære min virksomhed konkurs? Da det er det han truer med.

Jeg skylder ca 35.000kr.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men han skal først selv indbetale 30.000 kr. for behandling af en konkurs. Til skifteretten Wink

Og derefter skal han måske brøvle med indkrasning hos dig Wink

Så mon ikke han kommer til fornuft og tager imod de tilbudte penge fra dig.

Tvistede sager kan være komplekse. Skyldner finder næsten altid på modtræk, når de bliver "provokerede".

Husk også at beløb under 50.000 kr. hører under småsagsprocessen Wink

Og du selvfølgelig også hører under retsplejeloven og den beskyttelse denne giver. Yes

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig lidt anderledes på tingene. Du har gæld til 2 kreditorer (eller flere), og ikke penge nok.

Det er muligt at få henstand og/eller en afdragsordning på skyldig moms, såfremt det er realistisk at din virksomhed kan betale gælden.

En løsning kunne være at indgå en aftale med både skat (eller anden kreditor) og din kreditor med fogedsagen, så de begge for noget nu, og resten afdrages. På den måde viser du vilje til at betale, og får ro til at kunne koncentrere dig om at tjene penge.

Vælger din kreditor at indgive en konkursbegæring, skal din kreditor stille sikkerhed for omkostningerne. Mener det er 30000 kr.. Holdt op imod størrelsen på din gæld, er det mere realistisk at der gøres udlæg i din virksomheds værdier, end der bliver indgivet en konkursbegæring.

Hvis dine betalingsvanskeligheder kun er midlertidige, kan din virksomhed i øvrigt ikke begæres konkurs.

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Men den her sag gælder kun 1 kreditor et privat dansk selskab

Min virksomhed ejer ikke nogen værdier som sådan. Virksomheden har adresse på min bopæl og har defor ingen bygninger de kan tage pant i. Firmaet har en leaset firmabil, men det er jo i bund og grund leasingselskabets bil. Og derfor kan de jo nok ikke gøre udlæg i denne.

Jeg har ikke de store aktiviteter i virksomheden pga personlige problemer (som jeg helst vil holde retten og kreditor uden for) Men jeg satser stærkt på at få gang i virksomheden igen til efteråret. Derfor jeg har tilbudt en afdragsordning fra om ca. et halvt år.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har penge, kassekredit eller omsættelige værdier, der tilsammen kan dække din gæld, er du insolvent og kan prøve at indgive en insolvenserklæring til fogedretten. Hvis retten godkender denne, bliver din virksomhed fredet i 6 måneder, hvor dine kreditorer ikke kan indkalde dig til fogedretten.

Men dette kræver at du reelt er insolvent.

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fedthas

Er det kreditor der direkte har sendt sagen til fogedretten? eller en inkasso virksomhed?

Jeg har aldrig hørt om en inkasso virksomhed afslå en rimelig ordning, det ville nok lette en del hvis du tilbyder en lille afdragsordning med det samme på få hundrede kroner for at vise vilje. herefter kan man genforhandle aftalen igen om 6 måneder.

Har du underskrevet en skyldnererklæring?

Fogedretten vil blandt andet spørge om du vil anerkende gælden, hvilket er nødvendigt for at du kan blive registreret i RKI da du ellers blot vil kunne gøre indsigese mod kravet og dermed gøre det umuligt at registrerer dig i RKI.

Kan du i det hele taget anerkende gælden? hvis du siger nej, skal sagen afgøres i byretten.

Man kan faktisk gøre det rigtigt rigtigt svært for en kreditor hvis man vil.

Men hvis du bare vil have en afdragsordning så tror jeg du får det.

Husk at fogedretten har tavshedspligt så brug endelig muligheden for at vinde sympati, fogedretten er ikke din fjende og de er slet ikke farlige :)

Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)