Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i Danmark, men bosat midlertidigt i østrig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Fra  damgaardcoaching Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Disclaimer: Jeg har prøvet at søge i arkiverne men har ikke kunnet finde noget der direkte hjælper mig så i må lige bære over med mig hvis det her er en duplikat tråd O_O

Wien er en dejlig by så jeg er flyttet derned i en periode på mellem 1-2 år og vil gerne arbejde med coaching (forretnings og livstils coaching). Jeg forventer at beholde min fulde skattepligt i danmark da jeg har min anddelslejlighed / bank konti, og andre tilhørsforhold i danmark og helt klart planlægger at tilbagevende til dk senest i starten af 2020. Det vil derfor være bøvlet at skulle oprette østrigsk selskab og vil komplicere afklaringen af min skat hvis jeg skal have et selskab i wien da østrig så sikkert vil mene at det skattemæssige "midtpunkt" er dernede og jeg sikkert vil blive tvunget til at indbetale til en pension i østrig som jeg så skal holde styr på resten af livet.

Det jeg tænker på om er en ide er at jeg i danmark laver et enkeltmandsfirma som driver coaching i wien og har en postbox et sted i danmark som fungerer som firma addresse mens jeg er udflyttet til wien. Så kan jeg også bruge det når jeg kommer hjem og der er rene linier over det hele da jeg så beskattes i danmark af den coaching jeg driver i Østrig.

Er der nogen der har en bedre ide eller kommentarer til hvorfor det er eller ikker en god ide?

Takker! :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

madsdp:
Så kan jeg også bruge det når jeg kommer hjem og der er rene linier over det hele da jeg så beskattes i danmark af den coaching jeg driver i Østrig.

Jeg tvivler på at Østrig vil acceptere denne løsning. De vil have skataf den del som du tjener i Østrig. Du vil være i en situation, hvor du er fuld skattepligtig til Danmark og begrænset skattepligtig til Østrig. Så du kommer ikke uden om at skulle registreres i Østrig - og hvorfor så ikke lave en enkeltmandsvirksomhed i Østrig?


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du vil ikke kunne have en alm postboks som adresse men må på en eller anden måde have den tilknyttet den bolig du bevarer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du vil ikke kunne have en alm postboks som adresse men må på en eller anden måde have den tilknyttet den bolig du bevarer i DK - Enig i at du nok ikke kan regne med at Østig accepterer virksomhed drevet fra/I Wien ikke er skattepligtig - helt eller delvist for den del der sker fra Wien

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)