Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se besøgende på shop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en magneto webshop. Jeg ville gerne kunne se mine besøgende osv som jeg kunne på min dandomain shop.

Er der nogen der kan hjælpe med det. Min google Analytics kører ikke optimalt syntes jeg

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det Magento 1 eller 2?

 

Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

2 mener jeg? Kan jeg tjekke det et sted

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se det nede i højre hjørne af din admin. Eller kan du også finde ud af det, hvis dine menu'er i admin er oppe i toppen af siden, så er det Magento 1. Hvis de er til højre, så er det magento 2. Jeg ved ikke om din admin er på dansk eller på engelsk.

Ved begge har du en menu som hedder Kunder/Customers. Her er der 3 muligheder 

1. Alle kunder/ All customers - Her kan du se oplysninger omkring dine registeret kunder, så som navn, adresse, hvad de har købt osv.

2. Nu Online / Now Online - Her kan du se oplsyninger omkring hvem og hvad der er på webshop.

Hvis det er den samme tit kommer ind på din webshop og kommer fra USA, så kan det være at det er en af Googls web robotter.

3. Kunde grupper / customers groups - Her kan du opsætte hvilke slags kunder, som er på dine side. Men som en start kan du bare lade dette være som det er.

Håber at det kan hjælpe dig på vej, eller vil jeg gerne hjælpe dig yderligere.

 

Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har version 1.

Det med kunder har jeg kigget på det jeg gerne ville var at kunne se hvor mange besøgende jeg har. Har de lagt noget i kurven eller vist kurven. De ting havde jeg hos dandomain og det var så fedt.

Findes der et add on der kan det

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med Magento 2 og det er lidt tid siden at jeg har sat med Magento 1. Men jeg vil stadigvæk gerne hjælpe dig så godt som jeg kan kan. 

Jeg har fundet denne extension, som måske kan gøre det for dig:

https://marketplace.magento.com/oro-oro-tracking.html

 

Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det svært at installere?

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Det er bare om at følge guiden, som findes på Magento market.

Måden man normalt gør det på er

- "købe" extensionen gennem Magento market. dvs. opret bruger eller logge ind og gør købet, på samme måde som du vil gøre i en webshop.

- Tryk på installere og kopier det link som du har fået.

- for at installere det på din shop skal du skrive: /downloader efter dit domænenavn. Her efter skal du logge ind med dit brugernavn og adgangskode fra din webshop.

- her skal du indsætte det link, som du har fået fra den extension, som du har "købt". og tryk på installere (mener jeg at det hedder). Når den er færdig skal du trykke på refesh.

- Når du er færdig med dette skal du gå tilbage til din webshop og under menu'en System - Cache management finder du noget som hedder cache. Her skal du markere alle det felter der er og trykke på refresh cache. Når den er færdig skal du trykke på flush cache. Dette og det som heddder reindex er en ting som du faktisk tit skal gøre hvis du laver nogle ændringer i din shop. 

- Når du er færdig med at flushe cachen skal du logge ud af shoppen og logge ind igen.

- Herefter skal du gå til System - Konfiguration. Hvor der i venstre side vil være en menu med navnet på extensionen. tryk på aktivere.

- Refresh cachen og flush cachen. Log ud og log in. Og den skulle virkere

 

Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du for sej. Tak.

Håber jeg kan finde ud af det

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe tak

Det er ikke så svært, som det lyder ;)

Hvis du sender en PM med et link til din webshop, så vil jeg da gerne hjælpe dig noget mere og komme med nogle gode råd, hvis det skulle være

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)