Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny blog om livet som selvstændig freelancer: Farvel Chef

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg har i over 20 år gået med en lyst til at blive selvstændig og har i alle årene haft forskellige projekter kørende ved siden af faste jobs og/eller studier. Men for 2 år siden tog jeg det definitive spring og sagde mit dagjob op for at blive freelancer. Og jeg har ikke set mig tilbage siden. 

Jeg har også været herinde utallige gange i årenes løb, så jeg ved, at det ikke kun er et forum for folk, som allerede er iværksættere på fuld tid, men i ligeså høj grad for dem som ønsker at blive det. Derfor vil jeg gerne dele et link med jer til en ny blog, hvor jeg deler mine oplevelser, overvejelser, opture og nedture i livet som selvstændig freelnacer. 

Håber I har lyst til at læse og snakke med :-) 

http://www.farvelchef.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Fra  LuBlu Media Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende. Den vil jeg gerne følge ;-)

Jeg har også kastet mig ud i livet som selvstændig freelancer, men det hele er stadig meget nyt.

Jeg håber der kommer nogle indlæg om hvordan man skaffer nye kunder. :-))

Freelance digital designer - tryk - web - illustration - billedbehandling

http://lublu.dk

Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlene. Det er jeg glad for at høre. Både at du gerne vil følge med, men også at du er hoppet ud i det selv :-) 

Og jo, det er skam meningen at jeg også vil skrive om det, men kan allerede nu afsløre, at det for mig har handlet rigtig meget om eksisterende netværk. Jeg har dog skaffet mig nogle faste kunder på 'gammeldags' facon (ringe op eller møde op på en messestand og lægge et visitkort).

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Fra  LuBlu Media Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - alle slags tips og fif vil være en stor hjælp :-)

Eksisterende kunder skal vel også plejes? Eller er du så heldig at de selv melder sig jævnligt med nye opgaver?

Selv om jeg ikke har været i gang i mere end et par måneder kan jeg allerede nu se at man egentlig bør have mange flere jern i ilden på samme tid end man kan nå, fordi der er en del ventetid fra kundens side. Især når en opgave ikke er helt i hus endnu. Men det er sikkert meget normalt.

Freelance digital designer - tryk - web - illustration - billedbehandling

http://lublu.dk

Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kan selvfølgelig ikke svare på andres vegne, men det lyder meget bekendt. 

Jeg har en del faste kunder - altså på faste aftaler, som udløser en fast månedlig faktura, men disse kunder kan også godt komme med ekstraopgaver som rækker ud over den faste aftale og faktureres separat.

Derudover har jeg en række 'tidligere' kunder, som ikke er på faste (løbende) aftaler, men som jævnligt henvender sig med enkeltopgaver.

Og nej, jeg er også stadig der, hvor jeg kun sjældent siger nej til en opgave. Så hellere lægge de ekstra timer i, når der er fuld plade :-) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)