Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med Mamut - kender I det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er på nippet til at starte som iværksætter inden for rådgivning om køb af nye og brugte biler.

Jeg er kun mig selv og søger en smart løsning til budgettering, regnskab, hjemmesideCRM etc. Det ville være smart og nemt (tænker jeg) hvis man kunne samle så meget administration som muligt i en og samme pakke, så jeg er fri for at lave dobbeltarbejde.

Jeg er faldet over Mamut - dels på iværksættermessen i efteråret og dels som annoncør på disse sider. Er der nogen der har erfaringer med deres produkter og kan de anbefales?

Jeg har studeret deres hjemmeside og jeg synes det ser meget spændende og ikke mindst brugervenligt ud. Desuden har de jo fået gode anbefalinger i dagspressen.....

Lad mig høre jeres mening - er det værd at investere i??

 

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stiftet bekendtskab med Mamut og jeg er ærlig talt rigtig skuffet - lige fra deres løgnagtige reklametillokning til aktuelt brug af noget der kan fås for det halve med dobbelt så stort udbytte.

Mit råd til dig er at lede videre efter forskellige produkter der der stadig dækker dit behov men sparer dig en formue både i tid og penge..

CMS delen ville jeg foreslå cms-basic.dk, på CRM delen Outlook og på regnskabsdelen har du som nybegynder med under 100 kunde ikke behov for andet end HD-faktura system.. besparelse så vidt jeg kan se i etablering ca. 15000 og ca. 10000 om året fremover.

Jeg fik oven i købet hjælp af cms-basic.dk til at implementere realistiske produkter til min forretning til en fantastisk lav pris - bedre service kan man ikke forvente i opstartsfasen.

Det hele skal trods alt ses som en opstart - hvor kundesegmentet og faktureringen og hjemmesiden endnu ikke retfærdiggør en megainvestering men skal ha hjulene til at køre - ikke sandt.

Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget en demo CD-ROM der er forældet. En eller anden database skal opdateres før programmet kan køre. Har netop sendt en mail til Mamut.

Kan det gå så galt med en demo, hvordan mon resten af programmet og firmaet så kører....? 

Nicki

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun gode erfaringer med deres "Stellar" program. Det kan klarer alle de ting som man har brug for.<

Bogføring og debitor/kreditor styringen er nem og tager ikke lang tid at lære.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere haft mange problemer med Mamut, men jeg er begyndt at se lidt mere nuanceret på programmet. Selve bogføringsmodulet (finans) er besværligt at bruge, men vi har en kunde, som er meget glad for Mamut. Han har meget brug for et godt lagersystem - og da kan Mamut omtrent ALT, og CRM-delen er rigtig dejlig at arbejde med. Alt omkring debitor- og kreditorstyringen er meget let, og der er nogle rigtig gode features, som virker logiske for den, som er meget fokuseret på kundepleje/salgsdelen. Med mindre vi taler om tilrettede C5-løsninger, mener jeg, at Mamut er det stærkeste bud på markedet vedrørende komplicerede lagre, hvor der skal styres i forhold til farver, størrelser osv. inden for hver enkelt varegruppe og også et rigtig godt bud på CRM.

Mamut er ikke let at gå til, hvis man er vant til andre regnskabsprogrammer, fordi der er tale om et dårligt oversat norsk, men som altid er ingenting sort eller hvidt: For nogle er det et rigtig godt program, og jeg gør, hvad jeg kan, for at påvirke dem lidt, så også sprogdelen kommer på plads hen ad vejen.

Hvis du holder til i Københavnsområdet, så kom til en info-møde, der er god tid til bl.a. at diskutere regnskabsprogrammer. Vi havde i går, så næste er først i slutningen af marts:

http://regnskabsskolen.dk/Gratis-informationsmoder-for-ivarksattere.html

 

.

Fra K&#248;ge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Jeg har brugt Mamut E3 (Enterprise-udgaven) i forbindelse med en virksomhed jeg startede for et par år siden.

Jeg synes, at det er meget intuitivt, og så "slipper" man for at have flere systemer som ikke er direkte kompatible. Når det går stærkt, er det vigtigt at bruge sin tid på at udvikle virksomheden, ikke at overføre data fra et system til et andet.

Jeg har hele tiden været begejstret for Mamut, da det har klare fordele for netop iværksættere i forhold til Navision, C5 og diverse "gratis-programmer".

Med hensyn til indlægget om en forældet demo-cd, kan jeg oplyse følgende: Mamut bliver løbende opdateret med bl.a. nye eller forbedrede funktionaliteter. Mens jeg brugte Mamut kom der ca. hver måned en opdatering som enten rettede et mindre problem eller som gav ny funktionalitet f.eks. fuld integration med Outlook, altså ikke kun læse men også skrive muligheder.

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 10
Fra  Friskbrygget.dk/Friskpresset.dk Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har brugt Mamut E5 i 1 år nu, og er ikke ovenud begejstrede.

De har en god og hurtig support-afdeling som kan svare, at "det kan man/Mamut ikke"

For os var det fordelen ved at have et samlet program til CRM, regnskab og flere brugere samt muligheden for at sælgerne kunne arbejde med systemet offline i marken, der gjorde, at vi valgte Mamut. 

CRM-delen kan ikke være opbygget af en, der arbejder med CRM, men snarere af en Outlook-bruger. Det er svært at lave en brugbar historik og effektiv sagsopfølgning på kunderne og man kan f. eks. ikke selv oprette standarder for automatiske opfølgningsaktiviteter, specifik søgning på en hændelse/et ord er ikke mulig. men det kan bruges til at registrere hvad du har talt med kunden om. Du kan hæfte en ordre/faktura/tilbud på en aktivitet, men ikke oprette en aktivitet på baggrund af en ordre, så det kræver en del tilvænning at bruge det.

Det er besværligt for sælgere og servicefolk at koble sig på og af. For mange funktioner, som f. eks. kunders rabataftaler og ændring af tilbud er ikke tilgængelige offline, og derfor er offline funktionen pt. ikke noget værd for os. 

Hvis dine kunder ikke betaler til tiden og du vil opkræve renter og rykkergebyr kan du IKKE bruge Mamut, da det kun er lagt ind som tomme trusler og ikke muligt med nem reel bogføring på et kontoudtog. 

Hvad er godt ved Mamut? Lav anskaffelsespris kontra funktioner.. men som en klog mand sagde, det kan være dyrt at købe billigt..

Pt. sætter vi vores lid til at de vågner op efter utallige support-henvendelser med forslag til forbedringer og bare udfører nogle af dem indenfor det næste år og ellers må vi  - meget klogere - afsøge markedet igen og vurdere investering, tidsforbrug og ændring af vaner. 

Ronny

 

 

 

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det kommer an på behov og ens størrelse...

Som en lille virksomhed er det overkill og kan være ret uoverskuleigt at komme ind i alle funktioner, men for SME til (+ min. 100 mand) op til Enterprise er det mange fordele som man ikke kan udnytte som en lille virksomhed.

Til en lille virksomhed ville jeg anbefale at bruge de minde systemer som henvender sig til dette segement.

 

Alle kan bruge en Kæmpe bil, men kan du styre den?  Wink

Just my 5 cents..

//whatever 

Fra Holbæk
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bruger Mamut E3 i min virksomhed og er godt tilfreds. Økonomi og lagerdelen er god og alt er integreret. Webdelen er meget enkel og simpel men er god, hvis man vil starte op med lave omkostniger. Programmet kan løbende udvides efter behov med nye funktioner.

Man skal ikke betale for en masse moduler som i eksempelvis C5.

Hilsen

AquaProof a/s

Per

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)