Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed som importerer livsstilsvarer fra Syd Korea med salg i dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg starter helt fra scratch her. Jeg vil gerne importerer produkter fra Syd Korea (accesorizes, lidt tøj, gadgets) og sælge på min egen danske webshop.

Jeg befinder mig pt i Syd Korea og planlægger at købe nogle varer med hjem herfra. Hvordan fungerer dette? Kan jeg bare købe varer med hjem og så sælge disse videre eller skal de registreres et sted, i sp fald hvor? Jeg kender til EU frihandelsaftalen, så jeg går udfra jeg ikke behøver at betale told på varerne.
Jeg er også usikker på hvilken slags virksomhed jeg skal oprette da jeg endnu ikke ved hvor meget jeg vil komme til at omsætte for på et år.

Som sagt er jeg helt på var bund, så jeg har altså en del dumme spørgsmål. Har selvfølgelig prøvet at læse mig til det meste, men uden det helt store udbytte, synes jeg. Derfor vil jeg meget gerne høre fra nogle erfarne iværksættere.

På forhånd tak!

Tilmeldt 26. Apr 18
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær opmærksom på at der i Danmark / EU er en lang række love, som skal overholdes. F.eks. er der en række ulovlige stoffer, som ikke må indgå i produkterne. Gadgets skal meget vel CE godkendes før de kan sælges lovligt i EU lande.

Som importør er det alene dig, der hæfter for disse ansvar og dermed følgende udgifter. Så hvis f.eks. en leverandør ændrer i produktionen, og du uforvarende importere og sælger et ulovligt produkt, er det dig som importør, der bliver straffet økonomisk. Det kan derfor være en god ide at vælge en virksomhedsform med begrænset hæftelse, så du ikke bliver ramt personligt på pengepungen, hvis du skulle være uheldig. Især når du som lille virksomhed har begrænsede ressourcer til kontrol.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)