Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne læse kandidat i Økonomi på KU - Hjælp!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg læser pt. økonomi på Aalborg universitet, og vil gerne tage min kandidat på KU.
Men da mit studie ikke automatisk opfylder adgangskravene, er der givet en liste over hvilke fag der skal stemme overens med de fag man i bacheloren på KU har. Det kan ses i nedenstående link;

http://studier.ku.dk/kandidat/oekonomi/adgangskrav/

Mit spørgsmål er så hvordan jeg finder ud af hvilke fag der er opfyldt og ikke er.

Jeg har haft alle de fag som der står nævnt, men kurserne har selvfølgelig haft andre navne, som fx indgår arbejdsmarkedsøkonomi under mikroøkonomi osv.

Kun sandsynlighedsteori har jeg ikke haft, og jeg ved ikke om det gør noget, eller om jeg er nødt til at vælge den som valgfag, evt. læse op på det som et ekstra fag.

Hvad er også sandsynligheden for en B.sc. i Oecon fra Aalborg kommer ind på KU? Vægter de karakterer højt? og prioriteres de adgangsgivende  universiteter før mit?

Kan man gøre noget for at øge chancer?

Er der en af jer der har oplevet noget lignende?

Ved ikke om mine spørgsmål er dumme, men jeg håber I har lyst til at svare på dem. I hvert fald, tak på forhånd!

x

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 35
Fra  Virksomheden: Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Mener (er ikke 100%) at relevant arbejdserfaring kan bruges som grundlag for ikke at opfylde andre krav.
Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Hvad med sådan noget som overflytning før man afslutter bacheloren?

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kontakte studievejledningen: studievejledning@econ.ku.dk.

Økonomi på KU var kendt for at være meget selvglade i forhold til meritoverførsel, men giv det et forsøg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)