Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg en god blog op og køre?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har siden sommeren 2017 haft mit eget lille klargørings firma indenfor bilpleje. Nu er jeg ved at have bygget en kundekreds op og har derfor også fået lavet min første hjemmeside.

www.rasmusrullendebilvask.dk

Mine spørgsmål går nu på, hvordan jeg opbygger en god blog på min hjemmeside. Det skal være en blog hvor folk kan finde inspiration, vejledning osv. Men skal det
udelukkende være tekst baseret med diverse billeder, eller kan jeg godt satse på video også?

Jeg brænder for at redigere små videoer, men kæmper stadig med at få følgere på f.eks Youtube.

Kom gerne med inputs omkring jere erfaringer😄

Vh Rasmus

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Video er god til at fastholde de besøgende i længere tid på hjemmesiden, så brugt rigtigt kan det være et aktiv hele vejen rundt.

Men inden du går i gang med at bygge mere indhold for at tiltrække og fastholde besøgende, bør du fokusere på at optimere din hjemmesides konverteringsevne.

Som din hjemmeside er nu, vil den konvertere rigtig dårligt. 

Søg på konvertingsoptimering, CRO og conversion rate optimization. Der er enorme mængder af god og gratis information om emnet på nettet.

Viden om konvertering kan benyttes alle steder, i dine videoer på youtube, din annoncering på google, din facebook side og alle andre steder, hvor du også skal opnå en konvertering, før folk besøger din hjemmeside, ringer til dig eller sender en email.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Så lige en af dine videoer, godt lavet! Der er mange ting i en god blog, det primære er det gode indhold. Strukturer din side lidt anderledes. Underspil dit salg, mere plads til bloggen.

Bedre info når man kommer forbi siden. Hvor i landet arbejder du.

Link ud til andre der relaterer sig til dig, og bed dem linke tilbage til dig.

Kontakt firmaer, og lav produktdemoer af deres varer, sørg for links frem og tilbage. Lav unpacking videoer for dem. Nok helst de specielle produkter/niche, de har brug for hjælp til at sælge deres, men måske også eks Silvan. Så kan de jo få lov at bruge dine videoer på deres side. Synes kvaliteten er i top.

Check hvor du har/får din trafik fra, i dybden med Google Analytics.

Ud og demoe til eks bilforhandlere. Hold en "forsårsrengør din bil" event en lørdag formiddag. Gør det gratis hos forhandler, og læg nogle visitkort på dagen.

Skab netværk. Jeg fornemmer at du elsker dit fag, såååå godt, men husk at du skal ud. Det er selvfølgelig klart, da du skal tjene penge på den Rullende bilvask.

Ud på Instagram, tag billeder sammen med andre, så de selv går ind og kigger og evt linker til dig.

osv osv.

Mange ideer. Du har sikkert nok at se til, med "drenge" i huset. Men tydeligvis gåpåmod. Overvej evt "franchise" til andre rundt i landet, hvis det en dag kommer op at køre. Bare husk altid at sikre kvaliteten.

Overvej klippekort, kvartalsartaler, halvårsaftaler og lign. Sørg for at dine kunder kommer igen, giv dem en bedre pris ved gentagne køb.

Smid en annonce/banner på dba, bilbasen el.lign., om at en bil sælges bedre når den er topclean. Lidt som et hus der lugter af nybagt brød.

Hav lidt fokus på din SEO, herunder også lokal SEO.

Det var lige lidt hurtige input. Husk at prioritere opgaverne, det synes jeg er noget af det sværeste, når nu det hele er sjovt :)

Jakob

diverso.dk

Tilmeldt 6. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar👍🏻

Jeg har foesøgt mig med diverse søgemaskine optimeringer. Det er lidt en jungle, men jeg vil prøve det du skriver.

SEO optimeret har jeg gjort hjemmesiden og installeret en plugin til at hjælpe mig med det.

Vh Rasmus

Tilmeldt 6. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob.

Tak for dine mange forslag. Nogle af dem gør jeg i forvejen, men der er helt sikkert steder, hvor jeg kan gå ind og rette til med de emner du foreslår👍🏻

Det var åbenbart ikke “bare lige” at starte en hjemmeside. Da slet ikke hvis man også gerne vil have folk til at besøge den😄

Jeg havde tænkt jeg ville forsøge med flere videoer af netop produkt test. Vil det være for “smartass” og skrive ud til firmaerne? Netop som du foreslår. Spørge om de sender en fælgrens gratis afsted eller noget andet?

Jeg har ikke tusindvis af følgere (endnu😄), men jeg har heller ikke kapital til selv at indkøbe det hele.

Vh Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)