Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR for webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har drevet en webshop i mange år i den forbindelse har jeg haft nyhedsbreve som folk kunne tilmelde sig samt et nyhedsbrev for kunder. De senere år har jeg fokuseret på at lancere et nyt produkt som vil ville introducere til mine kunder som får nyhedsbrevet. Har ikke været så aktiv med at sende nyhedsbreve. Den nye GDPR lov træder snart i kraft. Er lidt fortvivlet hvordan jeg skal kunne kontakte mine gamle kunder fremover. Har set nogen har lavet en knap i nyhedsbreven at man godkender at modtage nyhedsbrevet fremover og andre at man skal udfylde en formular med op-in og så tilmelde sig igen. Desto mere jeg læser om GDPR desto mere fortvivlet og forvirret er jeg blivet. Vil jo helst ikke miste alle de e-mails jeg har indsamlet på min hjemmside i over 15 år. 

Er der nogen som har et bud på hvordan man løser GDPR her situationen? Så jeg ikke taber alt det jeg har opbygget.

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville ikke tage det så tungt. Sæt dig ned og skriv et dokument hvor du beskriver hvilke data du har, hvor du gemmer dem, og hvorfor. Og beskriv hvordan du vil slette en kundes info hvis kunden beder om det.

Så gemmer du det dokument til fremvisning hvis de kommer og spørger efter det. Som udgangspunkt kommer de ikke for at slå dig i hpvedet, og hvis du kan vise at du har tænkt over det, så tror jeg du er godt undervejs.

eCommerce management på højt plan. Få styr på dit indkøb, lager, dropship og meget mere på www.ecman.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forstået det, skal man også, hvis man modtager personlige oplysninger fra en bruger (f.eks. email, navn, eller andet), have bekræftet fra brugeren at man må opbevare deres oplysninger. Er jeg gal' å' den?

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For nogle ligger der rigtigt meget arbejde i at leve op til GDPR lovgivningen.

Da dette er noget som vedrører mere eller mindre alle, er det også noget som der er blevet brugt en del krudt på i forummet marketers.dk, hvor der er 2 webinars af ca. 40 minutters varighed som gennemgår emnet, og som mange har haft stor glæde af.

Jeg er ikke enig i at en overfladisk holdning til og arbejde med GDPR er en god idé. Der vil selvfølgelig være en længere periode, hvor myndigheder giver især små virksomheder en del elastik, men på et eller andet tidpunkt bliver myndighederne nødt til at få de sidste til at rette ind. Og så begynder de at sende påkrav og bøder.

Med de bødestørrelser der er lagt op, er det værd at bruge den tid det tager. Du kan i øvrigt også øge din trust (CRO), ved at informere din kunder og samarbejdspartnere om, at du lever op til loven.

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de fine svar. Synes det virker utrolig indviklet at forstå regler, men vil prøve mit bedste. Vil lave et dokument over oplysinger jeg opbevarer. Og vil sende en mail til gamle kunder på nyhedsbrevet og få dem til at acceptere jeg opbevarer oplysninger om dem samt sender nyhedsbreve. Hvis de ikke acceptere så vil jeg ikke sende dem flere nyhedsbreve. 

Men hvis man ikke må opbevarer folks oplysninger uden samtykke så er det ikke let at kunne dokumentere salgsfakturaer til SKAT Big Smile som jo skal gemmes i 5 år. Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal blot kunne hænge dine data op under enten lovgivning, samtykke eller nødvendighed. Dine bilag skal jf. regnskabsloven gemmes i 5 år og derfor hører den post til under lovgivning. :) 


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bliver lige nødt til at spørge. 

Hvis kunden selv har sagt ja til at modtage nyhedsmail, skal virksomheden så ikke fortage sig noget overfor kunden. Eller skal alle kunder kontaktes og aktivt sige ja til at modtage mail.

Jeg er klar over at man skal dokumentere hvilke data og til hvad formål man gemmer dem.

Men man risikerer at miste en del nyheds mails kontakter hvis man bliver nødt til at spørge dem en ekstra gang, også dem som tidligere selv har krydset af at de ønsker at modtage mail.

Hvor gør i

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt omtvistelig, men en del virksomheder skriver ud til kunderne og beder dem tage stilling, og vil du være helt sikker, så bør du måske også gøre det. Første gang de signede op til dit nyhedsbrev var GDPR reglerne ikke helt så stramme som det nye tiltag, og dine kunder skal i teorien acceptere ud fra de nye regler.

eCommerce management på højt plan. Få styr på dit indkøb, lager, dropship og meget mere på www.ecman.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noget af essensen ved GDPR er samtykke, altså at kunden aktivt har accepteret (og haft mulighed for at fravælge) at modtage dine nyhedsbreve - og du som sådan også kan dokumentere dette (så det ikke bare er maillister du selv har skrevet folk på)

Altså har kunderne i din shop tidligere aktivt selv tilmeldt sig og f.eks. selv har sat kryds i et felt, at de ønsker at modtage dine nyhedsmails, så vil jeg mene du blot kan fortsætte med disse fremadrettet. Sørg for at man kan afmelde sig i dine mails og link ligeledes til din Privatlivspolitik side.

Fælles for mange de mails man får for tiden hvor man aktivt skal give samtykke til fortsat at modtage deres nyhedsbreve o.lign., er ofte fra virksomheder hvor man reelt aldrig har givet samtykke til nyhedsbrevene o.lign.

F.eks. bilforhandleren som skriver når det er ved at være tid til service. Forsikingsselskabet og A-kassen som også engang imellem giver lyd fra sig, selvom man reelt aldrig har sagt ja tak til dette osv.

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)