Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startup -CVR udover fuldtidsarbejde, Skat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har længe søgt svar på et dillema, der bremser min opstart af en ny hjemmeside, der skal generere annoncekroner og småjobs via solidt nicheindhold.

Jeg har et fuldtidsarbejde. Men vil gerne bruge min tid på at blogge om min helt store hobby. Jeg vil gerne investere omkring 10.000 i projektet. Målet og mine beregninger siger, at jeg vil kunne få en indtægt på mellem 10.000 og 30.000 om året i år 2 og frem, jeg forventer stort set ingen i år 1.
Derfor er jeg ikke tvunget til at oprette et CVR-nummer, hvilket passer mig fint, da mit fuldtidsarbejde på ingen måde er fremtidssikret, og jeg vil kunne risikere at komme på dagpenge på et tidspunkt.

Vil jeg kunne trække udgifter fra i Skat, når jeg har et fuldtidsarbejde, men jeg ikke har et CVR-nummer?

Jeg beklager, hvis der har været mange lignende indlæg, jeg har dog ikke kunne finde et, der besvarer mit spørgsmål.

Glæder mig til at høre fra jer :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil du kunne - så længe det er udgifter som helt ene og alene er taget for at få indtægten. En computer f.eks kan du ikke bare trække fra. Der vil skat ofte dels sige halvdelen højst da du også forventes at bruge den privat og så vil de ofte mene at den halvdel så skal tages over maskinens levetid - f.eks over 5 år - og naturligvis ikke moms men omkostninger som alene knytter sig til at få indtægten kan du trække fra samme år - dog ikke så du får underskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Fra  DeLeschers Skincare Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så længe omsætning er under de 50.000,- om året, skal du ikke have CVRnr!

DeLeschers Skincare Ansigtsbehandling København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lecherro:

Og så længe omsætning er under de 50.000,- om året, skal du ikke have CVRnr!

eller mere specifikt ikke kan FORVENTES at blive det og på en hver 12 mdr periode frem og tilbage, så man ikke tror det er kalenderår eller noget med først lige 50 t og så momsreg :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)