Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startup med finansiering baseret i udlandet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i den heldige situation, at jeg har fået tilbud om at blive partner i et startup, der skal arbejde med noget jeg brænder for. En udenlandsk investor har tilbudt at finansiere virksomheden, som også vil udbetale løn til mig. Aktuelt regner jeg med at finansiering vil strække sig over 2 år. I den periode skal jeg udvikle og vedligeholde et API, som jeg også bliver medejer af. Umiddelbart vil jeg være den eneste udvikler på projektet. Kunderne til API-løsningen vil primært være forskellige websites, hvoraf investoren selv driver et par stykker.

Det er stadig meget nyt, så der er en del ting der mangler at blive afklaret. Indtil videre er jeg blevet bedt om at komme med et skøn på udgifterne. De største poster vil være løn, servere og kontor (i den rækkefølge). Når vi lidt længere i processen vil jeg vil nok tage kontakt til ”STARTVÆKST Aarhus” for at få noget sparring om projektet med dem.

Hidtil har jeg arbejdet som alm. timelønnet udvikler for et andet firma, og jeg har absolut ingen erfaring med at være selvstændig eller med at lave et startup :-) Derudover er der jo også det særlige, at firmaet formentlig vil blive etableret i udlandet samt at finansiering også vil komme fra udlandet. Er der nogen herinde der har erfaring med noget tilsvarende? Som nævnt er jeg helt grøn hvad angår startups, og jeg er naturligvis interesseret i at vide, om der er nogle fælder som jeg skal undgå at falde i?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lønnes fra udlandet - men pas på - du kan også meget lettere snydes da det er svært at føre sager hvis du snydes. Det er ikke så alm at udlandet tager en dansk udvikler men alt er jo klart muligt


Som selvstændig skal du jo sætte dig ind i det med at være selvstændig generelt, det er ret ens om du er det med salg til DK eller udlandet, og til udlandet kan du have den fordel, at der ikke normalt er problem med OM du faktisk er lønmodtager med kun en kunde. Overvej http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar og god pointe med at der kan være ekstra udfordringer i forbindelse med tvister.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)