Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis advokathjælp..til enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har momsregistreret firma og er ny indenfor det. Der er kun mig.

Har haft arbejde som konsulent for en kunde i et halvt år. Vi er nu uenige om honorering og har opsagt samarbejde. Herefter er der et par problemer, blandt andet at kunde lige nu ikke ønsker at betale faktura fra sidste måned (før samarbejdet ophørte) og på andre måder forsøger at undgå samarbejdsaftalen. 

Når man er et lille firma, kan man så finde vejledning hos en advokat der kan kigge på sagen ...måske gratis eller meget billigt? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

powerstart:
måske gratis eller meget billigt

Undskyld men arbejder du selv gratis eller billigt for dine kunder? Nej vel så hvorfor skulle en advokat gøre det for dig?

Du skriver at kunden ikke vil betale, men hvad er begrundelsen for ikke at ville betale?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et gratis råd fra en pensioneret advokat.

Ryk skyldner 3 gange med 10 dages mellemrum og læg kr. 100 på hver gang.

Efter yderligere 10 dage uden betaling, send en meddelelse til skyldner om at gælden overdrages til retslig inkasso og læg kr. 100 på igen.

På alle rykkere skriver du at rente tillægges det skyldige beløb fra forfaldsdag (30 dage efter 1.ste rykker)

med 1% pr. påbegyndt måned (højere eller lavere rente hvis du mener).

Betales der ikke, send til inkasso, som ikke er helt gratis.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes som Ravn at første huk må være at finde ud af hvorfor kunden ikke vil betale. Der er stor forskel på om det er en strid om hvorvidt der er leveret den aftalte ydelse korrekt - hvor du kan rykke og sende til inkasso hvis det IKKE er klaget over noget - men hvor du skal gennem civil sag (småsag i retten billigst) for at få enighed om hvad der skal betales.

Da i jo er uenige som jeg læser det, så vil der nemt ske det, når du sender til incasso, så siger kunden at sagen er en uenighed/ en twist - og så får du en regning fra inkassobureauet som dermed ikke kan komme videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du giver ikke nogen informationer omkring striden, jeres aftale, du nævner kun at din kunde er uenig omkring honorar, og dermed ikke vil betale. Du har fået 3 udmærket svar, men, formoder ikke det konkrete svar du søger, sikkert pga. af manglende informationer.

Jeg har langt mærke til at både Ravn, Jørgen og vores allesammens Cookie, har en bred viden generelt og også en stor viden inden for deres felt.

Ved en præcis og korret formulering, så vil du sparre kroner ved at stille dine spørgsmål på Amino,

Hvis du uddyber dig, så er jeg sikker på, at i dit tilfælde, du kan få et brugbart svar, således at du ikke behøver at betale en advokat.

Men ellers søg på google, du kan finde erfarne, professionelle folk der.

En kort søgning gav mig blandt andet dette link:

https://www.ditselskab.dk/om-advokat-jacob-tojner

(kender ikke personen eller hans virksomhed, så dette er ikke ment som en anbefalelse)

Han er, sikkert ligesom mange andre i hans fag, gratis ved henvendelser, men sandsynligvis, vil ikke give dig svar, forhen du betaler ham.

Men det kan også være, at han syntes din sag er så simpel for ham, at han fortæller dig hvad du kan gøre, i stedet for at sende en faktura.

Lad være med at tænke på inkasso, forhen det er højest nødvendig, og du er sikker på din sag.

Det vil give måske dig et dårligt omdømme hos din tidligere kunde, bedst er at finde en løsning uden juridisk at blande andre ind i det.

Mvh Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage kontakt til Iværksætterretshjælpen, der er hjælpen gratis ;) De sidder der dog kun hver mandag, så forvent ikke hurtig hjælp, men når det er gratis, bør man heller ikke forvente det store.

 

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle svar, det er virkelig dejligt I vil hjælpe. Rigtig god information jeg kan bruge! Tak. 

Jeg har også imellemtiden talt med to advokater. Begge hvor jeg har fået hurtige råd. Begge, hvor de fortæller, at det er kunden, der er noget galt med og jeg har loven på min side. Min sag er "lille" for advokaterne og vil koste mig "for meget", hvorfor jeg har fået råd der ikke gik i detalje med sagen (men som jeg stadig er glad for at have fået). Men det gør også, at jeg stadig ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere det, selvom jeg ved at jeg har loven på min side. 

Jeg har nok sat mig selv (og jer) lidt i skak herinde - jeg vil gerne skrive mere om sagen, for at få jeres hjælp, men da samarbejdsaftalen med kunden siger, at jeg ikke kan dele information med tredie parter (eksempelvis de emails kunden har sendt mig i forbindelse med vores uenighed eller eksempelvis vores samarbejdsaftale), så vil jeg helst ikke informerer om mere herinde. 

Jeg bliver lidt "bombarderet" af kunden, og vil derfor se om jeg kan tale mere i detajle med en advokat end jeg har gjort. Jeg vil prøve de kontakter I har givet mig. 

Tusind tak. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)