Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætterdrøm men mangler kapital - what to do?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Aminos 

Jeg er næsten "nyuddannet" med PBA i Design og business og speciale i Sustainable Fashion Design i januar 2017 - siden har jeg brugt på at indsamle en masse praktisk erfaring ved at tage forskellige praktikker i forskellige mode virksomheder. Og som de fleste af jer nok godt er klar over, er modebranchen ikke den branche der giver økonomisk overflod til praktikanter og assistenter - så altså ingen mulighed for at lave en opsparing men derimod indsamling af en massen viden og erfaring. 

Siden jeg gik på studie har jeg haft den her ide, og jeg føler nu at jeg er klar personligt og fagligt til at tage springet som iværksætter. Jeg har en drøm om at skabe et bæredygtigt livsstilsbrand, hvor der er stor fokus på godt håndværk, miljøvenlige materialer, gennemsigtighed og vigtigst af alt produkter af kvalitet der er til at betale. Stort set hele min forretningsplan er på plads, mine visioner, mission og værdier sidder i skabet, jeg har fundet min producent (som jeg har mødt personligt og set deres arbejdsstationer), er i gang med opbygning af webshop og udarbejdelsen til min digitale og fysiske markedsføringsplan

Jeg står nu altså i den situation at jeg har rigtig meget klar, og hungrer efter at få det søsat - Men jeg mangler kapital til at sætte gang i min produktion. Produktionen kræver ikke ret meget da der som sådan ikke er noget minimum, så derfor kan jeg starte ud i de små og få større og større leveringer i takt med virksomheden vokser. 
Er der nogle af jer kloge hoveder der har erfaring med en lign. situation eller kan anbefale at gøre noget frem for noget andet? kan det anbefales at lede efter en invester eller er det for tidligt? Måske crowdlending? 

Desuden søger jeg muligvis en samarbejdspartner der er bosat i København som har en passion for bæredygtighed og har noget mere økonomisk erfaring end jeg, også gør det ikke noget at personen har en lille sælger gemt i sig. 

OBS! jeg er klar over at der er super hipt at starte mode og livsstils brands op, og det er en mega hård branche. Men jeg har et produkt der ikke kun består af økologisk bomuld (som er blevet hypet til at være ih åh så bæredygtigt), men som sætter fokus på gammelt traditionelt håndværk - alt bliver produceret by hand og kræver ingen elektricitet, bare en helveds masse håndsnilde - som jeg min producent uden tvivl har. Det skiller sig ud, og jeg har faktisk ikke set noget som dette i Danmark. 

Jeg glæder mig til at høre fra dig! 

De bedste hilsner fra Pernille 

Send mig gerne en privat mail hvis du har interesse i noget af det Mail: Pernillebsjensen@gmail.com

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder da spændende. Jeg startede i 2015 med at producere håndvævde tekstiler i Nepal med salg på webshop. Jeg brugte et par år til at spare sammen til startkapital, og havde fuldtidsjob ved siden af opstarten.

Som du selv er inde på er der mange om buddet. Lav en klar strategi for hvordan du vil markedsføre dine produkter.  

/Nicolai

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra København NV
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai 

Det lyder rigtig spændende! Og tak for hurtigt svar! :-) 

Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
investor er ligeglad med værdier der sidder lige i skabet. Investor har kun 1 mål, og det er at tjene penge på sin investering.
Du kommer ikke med noget information om hvordan investering skal tjenes hjem, hvor hurtigt, og heller ikke noget omkring risiko og konkurrenter.

Egentlig kommer der heller ikke nogen detaljer om dit produkt. Du skal virkelig stramme op hvis du vil have kapital
Fra København NV
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit indlæg søger jeg ikke en investor - jeg søger blot om råd og vejledning fra folk der har været ude for lign situationer. 

Jeg er ikke interesseret i at udlevere mit produkt på sitet før jeg selv har søsat det - derfor vælger jeg ikke at beskrive det i tråden. 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille.

Det lyder rigtig spændende og hvor er det sejt, at du har taget springet som iværksætter Yes

Selvom det går godt i DK, så sidder pengene ikke løst i bankerne. Går ud fra, at du har prøvet dér. Det er jo typisk i banken, at man spørger om lån eller kredit, men hvis ikke du har penge på kontoen allerede, så er det mange gange svært at låne nogle i sit pengeinstitut. Heldigvis har du da lov til, at shoppe rundt i de forskeligge banker.

Ellers så er der jo her på siden under amino kapital mulighed for, at søge efter investorer. Der er selvfølgelig også crowd-lending, som du selv nævner. Der findes også alternative finansieringskilder som eksempelvis Ferratum Business, Qred o.lign., men her skal du træde varsomt og kigge meget på dét skrevet med småt.

Ellers er det den hårde vej med lønnet arbejde ved siden af i starten eller lån hos familien.

Håber for dig, at du kommer i mål med denne del af processen også.

Mvh. Kasper 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)