Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal firma sende forretningsbetingelser med ved køb B2B

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt som overskiften antyder.

skal firma sende forretningsbetingelser med ved køb / indgåelse af aftale??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er ja - hvordan vil du ellers have modparten skal kende dem?

Det lidt længere er at meget af det dækkes af købelov mm på ufravigelig vis hvis det er B2C men stadigt skal dine forretningsbetingelser fremgå - medsendt - eller ved aktiv afkrydsning på hjemmeside

For B2B kan meget mere afgives og her kan det være nødvendigt at kunden også aktivt angiver (sender retur med aftale eller andet) at man har aftalt præcist det som man har

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indgået en vedligeholdelse aftale på min webshop som man var bundet af 3 måneder af gangen, firmaet er det sammen som har lavet min webshop.

Jeg har fået prisen på email og accepteret dette telefonisk i oktober 2017, dog vælger jeg at opsige alt mit samarbejde med dem den 20. Marts da jeg ikke føler det fungere.

Jeg modtager efterfølgende en email med bekræftelse.

Emailen pålyder følgende.

Vi har modtagrt jeres opsigelse og hermed noteret.

Pludselig får jeg en inkasso skrivelse fra mortang advokater, som jeg personlig synes er nogen #) $&#$_ ugler fra tidligere sag.

De har et påkrav fra deres klient på 1837,50 samt en på 1250kr.

Har kontakte dem og fortalt jeg ikke et enige i kravet og de svare med et brev 2 uger efter at deres klient fastholder deres krav da jeg ikke har opsagt korrekt iht. Deres forretningsbetingelser...

Påpeger at jeg aldrig har modtager deres forretningsbetingelser, hvorpå advokaten påpeger at det er mig selv der skal søge disse oplysninger eller bede om dem...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart sælges opgave at oplyse om forretingsforbindelser - også B2B men slagsmålet der bliver jo altid OM du har fået dem og godkendt

Har du noget hvor advokaten skriver, at det er dig selv der skal søge dem eller bede om dem, så er det godt, for kan du så vise, at det eneste DU har kendt til var 3 mdr - så kan du jo undlade at betale og så skal de jo trække dig i retten, og her vil de ikke vinde ved at sige, det er DIG der skal opsøge den type og BEDE om dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindblad1:
Pludselig får jeg en inkasso skrivelse fra mortang advokater, som jeg personlig synes er nogen #) $&#$_ ugler fra tidligere sag.

Det lyder da underligt lidt mærkeligt at de bare sender dig til inkasso, har de ikke sendt en opkrævning eller en inkasso varsel?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har skrevet til pågældende firma som også har sendt regningen de skriver bare jeg har opsagt for sent men faktura er udstedt den 23. Marts og jeg har opsagt alt samarbejde den 20. Marts.

Og læser man deres såkaldte forretningsbetingelser står der i stk 10.8 at kunden ikke binder sig for mere end den periode(måneder) der er fakturaer for på den pågældende faktura.

Men som sagt der er oplyst over telefonen fra den ene ejer at man kunne frit opsige når som helst uden en ny binding end den der er betalt for bare man opsage før perioden man havde betalt for udløb.

Og jackpoten idag modtaget et brev efter min indsigelse at jeg ikke er enige i at skulle skylde beløbet til firmaet har advokaten lagt 1300kr på i inkasso omkostninger da deres klient fastholder sit krav, selvom advokaten skrev tilbage at de ville vende min indsigelse med klienten for 14dage siden og skrive til mig når der var svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig i alt du har - ofte vll der - selv ved 3 mdr være noget med inden udløbet af xxx osv - opsigelse 20/x og faktura 23/x kunne lyde som for sen opsigelse men ikke til at andet end gætte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget på alle faktura.

Der står i tekst linen.

Faktura der er udsendt 24.december 2017

Vedligeholdelse aftale for 3 måmeder.
For perioden januar- februar-marts 2018.

Betalingsbetingelser 8 dage netto med forfald den. 2.januar

Andet er der ikke påskrevet fakturaen, derfor kan jeg jo kun antage iht. Faktura at det er kun er de måmeder man er bundet på

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

@ravn

Nej jeg har modtaget fakturaen af 23. Marts, som jeg skrev tilbage til dem at vores samarbejde var opsagt, fik en automatisk genereret email som sagde vi har modtaget din henvendelse.

Og da jeg får brevet fra mortang advokat står der pludselig denne faktura på med teksten.

Vi er klar over fra vores klient at du tidligere har gjort indsigelser mod denne faktura, men vores klient fastholder deres krav om betaling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lindblad1

Jeg formoder du har betalt fakturaen fra juleaften 2017

og HVIS du ingen introduktionsbrev/aftale har modtaget

med angivelse af opsigelsesvarsler, er du berettiget til

at gå ud fra, at en opsigelse fra dig får retsvirkning omgående.

Der har på nettet bredt sig meget lov- og aftalestridig sjusk og

sjask fra selv mønsterværdige og ordentlige virksomheder - navnlig

hvis de har fået adgang til at trække ydelser direkte fra en konto -

så du kan overveje at meddele incassofirmaet at I mødes i retten.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)