Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandørere standardiseret på Fusion 360 indenfor CNC bearbejdning/CNC Drejning

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg spørger om er:

Er der nogen der har kendskab til leverandører der er standardiseret på Fusion 360 til bearbejdning (Bruger Fusion 360 til CAD/CAM), som har tekniske kompetencer til at lave medikotekniske produkter i plast, alu og rustfrit.

Jo tættere på Roskilde jo bedre, og 5 akset/drejebænke med roterende værktøjer og Z akse er et yderligere aktiv

Jeg ser på selv at sætte værksted med bearbejdningscenter og CNC drejebænk det op, da det simpelthen er for dyrt og besværligt  - koster for meget salgstid - at bruge tid på underleverandører, fejlproduktioner mv. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du snakker meeeeget teknisk :D men hvorfor lige med Fusion360 ? Vi bruger Inventor og SolidCAM (Inventorcam/iMachining) og har både 2-3-4 akset drejebænke og 5 akset fræser, så vi burde nok kunne klare opgaven :) 

Men at lave programmer man skal sende frem og tilabge bliver problematisk, men sender du en 3D fil tager det forholdsvis kort tid at smide værktøjsbaner på og køre programmerne (alt efter hvor komplekse de selvfølgelig er) men hvis du tør vise lidt, så kigger jeg gerne på det :) 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian, 

Jeg har sendt dig en PM med email kontakt.

Grunden til at det er så utrolig værdifuldt at bruge et Cloud system som Fusion 360 er at det gør det langt lettere at skalere, køre projekter, outsource, og i forhold til hele "design for manufacturing" ide komplekset. En underleverandør kommer til at fungere som intern produktionsenhed - blot med langt bedre maskiner/værktøjer/viden end hvad vi selv kan sætte sammen. 

Når vi laver en maskine hvor der er assemblies, huller, styrepinde, bevægelige dele, lejer.... som alt skal passe sammen så er det utrolig vigtigt at eksempelvis en runding/rejfning som er lagt af produktionsmæssige hensyn ikke giver problemer andre steder i processen. 

Grunden til at det er meget værdifuldt at have opdateret dokumentation på vore produkter og have tingene liggende et sted er, at hvis vi modificerer en del, så kan designeren af delen teste om modifikationen umiddelbart kan produceres. Vi er ved at udvikle en lille maskine som vil vil have produceret på fixturplade, så vi reelt kan lægge få 10 forskellige dele ud som så vendes over på a en anden fixtur plade og gøres færdige. Hvis vi laver versioner af dette bliver alle versioner opdaterede hvis vi holder det i Fusion - vi har eksempelvis 2 versioner af en etiketeringsmaskine - lige udløb og skråt udløb med opsamlingsmekanisme. Ændrer vi to af ti dele vil værktøjsbaner, opstillinger mv være kurrente på begge, medens version 2 vil blive produceret med fejl hvis vi ikke husker at ændre tingene.

Ved at arbejde i en og samme applikation bliver vi bedre til at designe efter fremstillingsmulighederne. Hvis vi designer nye dele som vi tror kan fremstilles på samme vis så kan vi checke om alt kan produceres. Laver vi et nyt produkt så er vores produktionssetup at kopirere opsætningen fra maskine A, fjerne de dele vi ikke skal bruge, modificere fixturen, tilføje nye dele og køre simulering. Hvis simuleringen ikke er helt problemfri kan vi ændre dele/diskutere med vores leverandør om der er andre værktøjsbaner/værktøjer der kan bruges eller om vi skal ændre delen. 

Kort så bliver billigere at holde produktionen i Danmark fordi lønandelen bliver mindre vigtig, når vi kan designe vore dele til bedre udnyttelse af maskiner/tid, så både vore interne og eksterne omkostninger falder. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian H.:

Jeg blev ikke rigtig klogere på hvad det er du spørger om :) 

Lars Christensen - Autodesk's superekspert på Fusion 360 fortæller her med videounderstøttelse hvor det er vi arbejder ekstremt uprofessionelt sammen med vore underleverandører, og hvor Fusion platformen er lysår foran hvad jeg ser folk gøre i Danmark. Der er en kollosal produktivitetsforbedring der ligger og venter ved interaktivt samarbejde.

https://www.youtube.com/watch?v=Xt1_6uRotsA

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Nøhr Vangsgaard:
Jeg har ikke erfaring med Fusion 360, og jeg ved ikke hvor udbredt det er blandt underleverandører. Mit indtryk er at softwaren mest er benyttet på hobby CNC området.

Som sagt før er dit indtryk simpelthen forkert, men jeg er meget interesseret i om der nu er nogen der kender til underleverandører der er skiftet til Fusion 360 da den dynamiske udveksling af data er altafgørende.

Her er en sammenligning fra i går af Solid Works og Fusion 360

Tilmeldt 25. Nov 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Andreas
Jeg har købt Fusion 360 og har også købt en cnc trædrejebænk, men har ikke tid til at sætte mig ind i Fusion 360, kender du som har kendskab til Fusion 360
Hilsen
Frede
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

"Købt" Fusion ?
Er det ikke stadig gratis for virksomheder der omsætter for mindre end $500.000/årligt ?

Om ikke andet, så tillykke, du bliver glad for det :) 

Youtube og ham her:

https://www.instagram.com/larschristensen/

https://www.youtube.com/user/cadcamstuff

kan lærer dig RIGTIG mange ting :) Fusion er brugt over hele verden, og de problemer du måtte støde på, er der 1000 andre der også har oplevet og derfor ligger der også et svar til dem :) 

Held og lykke! :) 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian H.:

"Købt" Fusion ?
Er det ikke stadig gratis for virksomheder der omsætter for mindre end $500.000/årligt ?

Om ikke andet, så tillykke, du bliver glad for det :) 

Youtube og ham her:

https://www.instagram.com/larschristensen/

https://www.youtube.com/user/cadcamstuff

kan lærer dig RIGTIG mange ting :) Fusion er brugt over hele verden, og de problemer du måtte støde på, er der 1000 andre der også har oplevet og derfor ligger der også et svar til dem :) 

Held og lykke! :) 

Dette er begyndervideoen &t=743s">

&t=743s

Christian

Det er kun op til 100000€ i omsætning Fusion er gratis, men jeg har fuldversion til 2000kr/år med 5 akse simultan CAM, CAD, strukturel analyse og modifikation....

Det er bare en sindsyg værdi for pengene og så får man også gratis CAM til SolidWorks i det mv for at lokke.

Jeg ser at du nu bruger Fusion 360 - er det professionelt eller som hobby, for min våde drøm er stadig at finde en fornuftigt udstyret CNC shop hvor vi kan holde CAD/CAM integreret mellem design, revisions og produktionsprocesser.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen på Sjælland med 5 akset CNC som bruger Fusion 360?

Vi har nu brugt det på vores eget 3 aksede bearbejdningscenter i 1½ år, men mangler underleverandører der har 5 akset CNC, da ingen af vore levarndører på FUSION 360 har 5 akset bearbejdning i plast, alu og rustfri

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)