Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har i april 2017 startet en lille virksomhed, udelukkende for at have min kone ansat i flex job. Virksomheden skal på ingen måde skabe overskud, eneste funktion er at min kone kan være ansat og udleve sin drøm om at undervise. Vi har en meget lille omsætning på omkring 50.000 årligt, ingen risiko eller andet.

Vi blev af revisor rådgivet til at oprette et ApS, men jeg blev noget overrasket over de tog 10.000 for årsrapport og indberetning som er obligatorisk, jeg står selv for alt regnskab, moms oa. i Dinero.

Jeg overvejer at skifte virksomhedsform til et enkeltmandsvirksomhed, kan jeg skifte mit ApS til det og kan i evt. henvise til nogen som vil kunne hjælpe/rådgive med dette?

Mvh
Per
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Weimann:
Hej,

Jeg har i april 2017 startet en lille virksomhed, udelukkende for at have min kone ansat i flex job. Virksomheden skal på ingen måde skabe overskud, eneste funktion er at min kone kan være ansat og udleve sin drøm om at undervise. Vi har en meget lille omsætning på omkring 50.000 årligt, ingen risiko eller andet.

Vi blev af revisor rådgivet til at oprette et ApS, men jeg blev noget overrasket over de tog 10.000 for årsrapport og indberetning som er obligatorisk, jeg står selv for alt regnskab, moms oa. i Dinero.

Jeg overvejer at skifte virksomhedsform til et enkeltmandsvirksomhed, kan jeg skifte mit ApS til det og kan i evt. henvise til nogen som vil kunne hjælpe/rådgive med dette?

Mvh
Per

nej så må du lukke dit ApS og stifte enkeltmands men hvis du driver det og klart kan sige det slet ikke er for at skabe overskud så kan det give lidt problemer med skat og hvis det er til din kone bør det så klart være hende også så du ikke skal anatte og have arbejdsskadeforsirking osv 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Weimann:
Vi blev af revisor rådgivet til at oprette et ApS, men jeg blev noget overrasket over de tog 10.000 for årsrapport og indberetning som er obligatorisk, jeg står selv for alt regnskab, moms oa. i Dinero.

Prøv at finde nogle som er billigere til at opstille din årsrapport. Tjek om du har sagt ja til revision - hvis dette så beslut anderledes ved næste generalforsamling i selskabet. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)