Hej alle |
Hej John
Jeg er til daglig driftleder i en service virksomhed. Vi opbevarer kun data på vores kunder ifht. udførelse af opgaven samt i bogførings øjemed. Efter og have læst denne tråd er jeg i tvivl om hvor meget vi skal gøre ud af den del i og indhente accept for vores kunder. eksempel: en kunder ringer og efterspørger en service og opgiver dermed mail, adresse, tlf nr osv så vi kan fremsende tilbuddet og ved accept udføre opgaven (evtuenlt oplyser han også rekv. nr.). Som jeg forstår dig han kunden dermed implicit givet samtykke til behandling af de data der også ifht. bogføringsloven er nødvendige for at kunne få sendt en faktura???
Vi lagrer på ingen måde oplysninger på kunder ifht. markedsføring eller lign. Udelukkende til brug af udførelse af opgaven samt fakturering. Skal vi stadig have en accept, eller ville det evt. være nok at tilføje et link i alle mails vi sender ud af huset til hvor hjemmeside hvor vi beskriver vores datapolitik og behandlingen af disse?
Mvh.
Jorge