Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er databehandler ved dropshipping

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at lave en liste over den dataansvarlige (mig) og mine databehandler - Jeg ved at min webudbyder er databehandler, men hvad med de fragt firmaer jeg bruger og i nogle tilfælde, er det min grossist/producent der selv booker fragten. De får jo data fra mig, som de skal bruge til levering. Skal disse også stå som databehandler?

Vh

Pete45

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at smide 1-2 spørgsmål mere på

Der står at jeg skal oplyse hvem jeg sender persondata til. Det kan jo skifte, alt efter hvilket produkt min kunde køber? Skal jeg så oplyse ALLE mine fragtaftaler og alle mine grossister / producenter på shoppen? Det har jeg jo ikke ligefrem løst til og virker som at skyde total over målet.

Desuden skal jeg oplyse om, hvornår jeg sletter given oplysninger. Den ved jeg ikke hvad jeg skal svare på? Jeg sletter jo ikke min kundedatabase, den bruger jeg jo? 

VH

Pete

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Tillader mig lige at smide 1-2 spørgsmål mere på

Der står at jeg skal oplyse hvem jeg sender persondata til. Det kan jo skifte, alt efter hvilket produkt min kunde køber? Skal jeg så oplyse ALLE mine fragtaftaler og alle mine grossister / producenter på shoppen? Det har jeg jo ikke ligefrem løst til og virker som at skyde total over målet.

Desuden skal jeg oplyse om, hvornår jeg sletter given oplysninger. Den ved jeg ikke hvad jeg skal svare på? Jeg sletter jo ikke min kundedatabase, den bruger jeg jo? 

VH

Pete

OM jeg forstår dig ret så skal du ikke oplyse dine kunder om hvem du giver data til, men du skal derimod have databahandler aftaler med alle som du giver persondataoplysninger videre til - og de skal jo så omfatte at de data dine kunder giver DIG kun opbevares som nødvendigt og i relevant tid (ex 6 år for regnskab) og tilsvarende hos dem du giver data til,, dropshippere, regnskab osv - og at de følger regler for ret til at blive glemt osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah ok, jamen det giver også bedre mening :) Danke

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Henrik:

Tillader mig lige at smide 1-2 spørgsmål mere på

Der står at jeg skal oplyse hvem jeg sender persondata til. Det kan jo skifte, alt efter hvilket produkt min kunde køber? Skal jeg så oplyse ALLE mine fragtaftaler og alle mine grossister / producenter på shoppen? Det har jeg jo ikke ligefrem løst til og virker som at skyde total over målet.

Desuden skal jeg oplyse om, hvornår jeg sletter given oplysninger. Den ved jeg ikke hvad jeg skal svare på? Jeg sletter jo ikke min kundedatabase, den bruger jeg jo? 

VH

Pete

OM jeg forstår dig ret så skal du ikke oplyse dine kunder om hvem du giver data til, men du skal derimod have databahandler aftaler med alle som du giver persondataoplysninger videre til - og de skal jo så omfatte at de data dine kunder giver DIG kun opbevares som nødvendigt og i relevant tid (ex 6 år for regnskab) og tilsvarende hos dem du giver data til,, dropshippere, regnskab osv - og at de følger regler for ret til at blive glemt osv

vh John Hannover

Du skal ikke have databehandleraftaler med underleverandører, hvis det primære formål med at du sender dem persondata er, at de skal udføre en håndværksmæssig ydelse, og i den forbindelse har behov for de relaterede navne og adresser. 

Det kan læses af Datatilsynets vejledninger. (der er problemer med deres hjemmeside lige nu, så jeg kan ikke linke :-(  ). 

Det betyder at du har en hjemmel til at sende videre til dine underleverandører TIL DETTE KONKRETE FORMÅL. 

Det betyder også, at dine underleverandører - f.eks. et fragtfirma - bliver selvstændigt dataansvarlig over for personen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:
Du skal ikke have databehandleraftaler med underleverandører, hvis det primære formål med at du sender dem persondata er, at de skal udføre en håndværksmæssig ydelse, og i den forbindelse har behov for de relaterede navne og adresser. 
super - 
Tak - SÅ videregivelse af persondata fra ex webshop til dennes dropshipping leverandører kræver intet "nyt" af webshoppen - dropshipper er selvstændig ansvarlig - ganske som regnskabsprogram eller evt lagerhotel så er det?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super, 

Så tror jeg, at jeg er på rette spor

Der bliver indgået en aftale med min webudbyder. I den forbindelse får jeg et nyt modul på shoppen, hvor kunder selv kan se hvilken data jeg har og selv slette dem.

Jeg har bedt E-mærket om at tjekke, at mine betingelser/informationer er gode nok.

Data ansvarlig er står på selve siden og i et dokument i min "skuffe" på kontoret

Udover det, burde jeg ikke skulle fortage mig noget. Sådan som jeg har forstået det.

Vh

Pete45

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overvej (hvis der er ansatte / tilknyttede)

Databehandleraftaler med:
Lønsystem
Regnskabssystem

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)