Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR. Nr og ansat i andet firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg overvejer at starte en virksomhed op, men er pt. Ansat i et firma som udfører samme arbejde.
Kan jeg godt være ansat og lønnet i et firma og på samme tid have et CVR.nr som delvist er aktiv og har lidt indtægt?
Håber der er nogen som har et bud.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune.N:
Kan jeg godt være ansat og lønnet i et firma og på samme tid have et CVR.nr som delvist er aktiv og har lidt indtægt?

Kan du godt.

Har du ikke gjort dig nogen overvejelser om hvad din nuværende arbejdsgiver mon synes om at du driver selvselvstændig konkurrerende virksomhed?  

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sådan kan du sagtens have både et CVR-nummer og et normalt fast lønmodtager-job.
Det var faktisk sådan i sin tid startede MediaMouse op. Jeg havde et normal job og drev min virksomhed i fritiden.

Men, det er vigtigt at du har lov til det. I rigtig mange fuldtids ansættelseskontrakter står der direkte at man ikke må have anden form for beskæftigelse.
Hvis du alligevel vælger at drive virksomhed, så kan du risikere at blive fyret.

Da jeg startede MediaMouse var jeg ansat som timelønnet i en virksomhed, og der var der ikke nogen klausul om at vi, der var timelønnet, ikke måtte have andet arbejde - vi måtte blot ikke have "anden beskæftigelse i konkurrerende virksomhed".
Men da jeg så blev ansat i IT-sikkerhedsbranchen, der står der direkte i kontrakten at jeg ikke måtte drive virksomhed.
Jeg henviste så til at jeg havde min virksomhed, og jeg allerede havde nævnt det ved jobsamtalerne. Så min kontrakt blev ændret til at jeg godt måtte drive virksomhed ved siden af, forudsat at det ikke var en konkurrerende virksomhed, og at det ikke gik ud over mit arbejde hos dem.

Så hvis du allerede nu har et fast job, så hør din chef / HR, om det er OK at du driver en virksomhed ved siden af.
Og husk at lægge kortene på bordet og fortæl hvad virksomheden laver.
Hvis de giver dig et nej, så bliver du nødt til at respektere det.
- Får du et OK, så sørg endelig for at få det på email og gem den. Det kunne jo være at du på et tidspunkt får en ny chef, som ikke kender til aftalen, eller ikke syntes om den. Og så er det rart at have aftalen på skrift.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune.N:

Hej alle.

Jeg overvejer at starte en virksomhed op, men er pt. Ansat i et firma som udfører samme arbejde.
Kan jeg godt være ansat og lønnet i et firma og på samme tid have et CVR.nr som delvist er aktiv og har lidt indtægt?
Håber der er nogen som har et bud.

sagtens og nye dagpengeregler gør det nu også meget lettere at optjene dagpengeret på den måde. Tidl. Kunne man ikke kombinere selvstændigt resultat med løn men det kan man nu

Dit spørgsmål kan dog sagtens være hvad din arbejdsgiver siger til det hvis deet er samme fag. Så bliver du jo konkurrent og kan risikere at tage hans kunder når du har kontakt med dem, og så går det sikkert ikke godt
Endeligt kan der være noget i din ansætttelse - hvis du har et lidt betroet job som siger, at du skal bruge din kræfter på det job og ikke på andre sideløbende indtægter

ellers er det en fin måde at komme igang selv på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)