Hej! Jeg er relativ ny i E-Handel og har nogen teoretiske spørgsmål. Ville blive meget glad hvis nogen kan svare på det!
En person køber i en vare i din webshop og betaler med bankoverførsel (Ikke kreditkort), du sender varen afsted. Efter noget tid ringer ens bank og siger at køberen har angivet at deres Nem-Id etc. blev stjålet og det ikke var dem der købte varen og at de gerne vil have deres penge tilbage. Er det nu dig som sælger der skal retuner pengene eller overtager banken?
køber står rigtigt dårligt hvis der er betalt med bankoverførsel som jo altid frarådes ved nethandel
Sælgers rolle vil være at vise hvor den pågældende vare så rent faktisk er sendt hen når kunden ikke har modtaget - hvis det er tilfældet - og har kunden modtaget ja så kan denne jo benytte 14 dages returret efter modtagelsen som udgangspunkt
Sælger må ikke have hævet pengene før afsendelse af varen - eller ydelsen er leveret
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Fordi ens NemID er blevet stjålet, giver det jo ikke andre adgang til netbanken, som kræver en unik kode. Så det lyder yderst besynderligt, hvis ovenstående eksempel skulle kunne finde sted i virkeligheden, uden at kontoejeren har noget med det at gøre.
Og såfremt sagen opstår, er det en sag imellem kontoejeren og dennes bank...