Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR for helt simpel hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man har en helt simpel wordpresshjemmeside i en mindre virksomhed - uden nyhedsbrev, uden kontaktformular, uden mulighed for at kommentere indlæg - hvordan skal man så forholde sig til gdpr?
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnnr3,

Du skal forholde dig til GDPR ligesom alle andre. Uanset om du behandler få data eller mange, skal du have defineret, hvor du har data, hvad du har, hvordan du har det og hvorfor du har det. Hvis du eksempelvist kun opbevare IP adresser, skal du blot skrive det i din data politik. Uanset om din hjemmeside er simpel eller kompliceret, har du vel mails, bilag e.lign. med persondata og det skal kortlægges og beskrives - og så skal du naturligvis have databehandleraftaler m.m. 


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar, jeg har hverken analytics eller anden besøgsstatistik og jeg opbevarer ikke mails i hjemmesideinstallationen. Hvis jeg ikke har nogle plugins der tracker besøgende opbevarer jeg vil heller ikke IP adresser, eller hvordan
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at kontakte din hosting udbyder. De logger sandsynligvis IP adresse i forbindelse med datasikkerheden (firewall e.lign). Jeg ville i alle fald få en databehandleraftale med dem.


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnnr3:
Tak for svar, jeg har hverken analytics eller anden besøgsstatistik og jeg opbevarer ikke mails i hjemmesideinstallationen. Hvis jeg ikke har nogle plugins der tracker besøgende opbevarer jeg vil heller ikke IP adresser, eller hvordan

GDPR vedrører ikke kun hjemmesider, men behandling af persondata uanset mediet. Så for at sikre din virksomheds compliance, skal du overholde reglerne hele vejen rundt. Jeg forestiller mig, at du eksempelvis behandler persondata, når du modtager e-mails (hvori persondata kan fremgå, enten i indholdet eller i afsender-informationerne).

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)