Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPDR - Aktiv eller passiv accept af nyhedsbrev

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man ved udsendelse af bekræftelse af emailadresse i henhold til fortsat bevarelse i database for nyhedsbreve bede om de aktivt klikker JA eller bare skrive at de fortsat er med medmindre de klikker Afmeld... 

Det handler om man aktivt eller passivt accepterer? Jeg ser nogle virksomheder gør det på den ene måde og andre på den anden. Gerne med henvisning til lovgivning/forbrugerombudsmand/datatilsyns hjemmesider

mvh Peter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også set det samme og det forvirrer mere end det gavner.

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter,

Jeg sad indtil for nylig med det samme spørgsmål og denne artikel hjalp mig med at afklare det. Det handler i bund og grund om hvordan du i første omgang har indhentet dit samtykke fra dine nyhedsbrev-modtagere.

https://business.emaerket.dk/ikke-kategoriseret/gdpr-skal-jeg-indhente-nyt-samtykke-sende-nyhedsbreve/

På mit arbejde havde vi både modtagere der havde givet et klart og aktivt samtykke, samt nogle som havde givet et passivt samtykke som for eksempel at "Tilmeld nyhedsbrev?" boksen havde været forhåndsafkrydset ved check-ud på vores webshop.

Vi har heldigvis været i stand til at segmentere i "signup sources" således at vi kunen oprette et separat segment til alle dem der havde givet passivt samtykke. Til denne gruppe har vi så sendt en mail og bedt dem opdatere deres nyhedsbrevs-profil hvis de fortsat vil være på listen.

Til de resterende, som allerede har givet aktivt samtykke, har vi "bare" sendt en informativ mail omkring GDPR og vores persondatapolitik.

Jeg håber at du kan bruge dette.

Mvh. Lars

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)