Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen salg fra AdWords?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er jeres erfaring med at genere salg via PPC-kampagner?

Jeg har anvendt AdWords og Bing Ads i mange år - og for 3-4 år siden gav det temmelig godt - dengang var det vores primære salgsgenerator. Men de sidste par år har de ikke givet meget - nærmest ingenting. Selv med høj gennemkliksrate og højrelevant indhold fører det ikke til noget. Er det mon reklameskepsis der overvinder interessen?

Jeg undrer mig bare... I princippet skulle det være et rigtigt godt værktøj - og det har som nævnt virket tidligere. Er jeg den eneste der har oplevet det?

Nej tak til tilbud om professionel hjælp. Jeg er kun interesseret i at høre andres erfaringer. Og på forhånd tak for dem.

PS! Jeg har også afprøvet Facebook-annoncer indenfor de sidste par år; uden resultat... Her har jeg så ingen tidligere erfaring at sammenligne med, men det ligner lidt en tendens.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Både PPC og FB lever i bedste velgående.

Har du ikke succes, skyldes det sandsynligvis en eller flere af følgende faktorer:

1) Dårligt konverterende hjemmeside

2) Dårligt opsatte kampagner

3) Dårligt produktt

Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Tak for input. Det er da godt at høre at PPC (og FB) fortsat kan give salg. Så er der håb endnu.

Jeg sammenligner salg før og nu for samme hjemmeside, de samme kampagner og det samme produkt. Forstå mig ret; hjemmeside og produkt er ikke forældede, men derimod up to date - og de sælger fint igennem andre salgskanaler - men det er i bund og grund samme produkt der sælges igennem samme hjemmeside og med de samme kampagner. Så PPC-kampagnerne burde i princippet fortsat give ligeså godt salg som for 3-4 år siden. Kampagnerne virker da også fint i sig selv (mange clicks, høj CTR) - de generer bare ikke længere noget videre salg... Og det synes jeg er underligt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag er kunderejsen længere end bare sidste Adwords klik. Det er altså relevant at kigge på kunderejsen som en helhed - måske er det dine Adwords kampagner som indleder salget og dine andre kanaler som afslutter. 

Du bør kigge lidt på din attributions model. 

Derudover bør du løbende justere dine kampagner. Hvis du har en høj CTR, men alligevel ikke synes kampagnen er effektiv, så bør du optimere indtil du er tilfreds med perfomance. 

Jeg kender ikke dit produkt, men markeder ændrer sig jo også over tid som man løbende bør tilpasse sig.

Google Adwords, Facebook m.m. ér stadig gode salgkanaler.  

Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Tak for dine forslag.

Jeg har også selv tænkt lidt i de baner; at kunderne kræver mere nu end tidligere. Det kunne være en fornuftig forklaring.

Spørgsmålet er så bare: Hvordan giver man dem mere? Er det landing page-optimering? Er det noget med at opfordre kunderne til handling? Altså hvordan får man leads til at konvertere....!?!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en proces, hvor du bør arbejde med alle kanalerne set i et samlede billede.

Find ud ad hvilke kanaler og enheder hvor kunderne har berøringspunkter.

Jeg er overbevist om at du kan komme rigtig langt ved at teste alt.

Sørg for at teste annoncetekster, landingpages, kanaler, enheder, målgrupper, budstrategier osv osv...

I dag kan man ikke bare bygge en kampagne og regne med den virker de næste 3-4 år.

Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med I andre?

Hvad er jeres erfaringer med at generere salg fra jeres AdWords-kampagner?

Hvad gør I udover at sætte nogle effektive kampagner op? Hvordan sikrer I salget?

På forhånd tak for jeres input.

Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tilsyneladende kun professionelle der lytter med på denne kanal....

Det var en skam. Der var engang hvor Amino var et sted iværksættere kunne dele erfaringer, men nu ser det ud til at være blevet en markedsplads; hvis ikke man vil købe noget er der ingen der gider svare!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)