Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg forstår ikke sammenhængen i disse tal på min momsopgørelse.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.


Jeg bruger e-conomic. På momsopgørelsen står:

Moms af varekøb i udlandet: kr. 7967

Moms af ydelser fra udlandet kr. 3410

Rubrik A - varer. Værdien uden moms af varekøb i andre EU-lande (EU-erhvervelser) kr. 5877

Rubrik B - ydelser. Værdien uden moms af ydelseskøb i andre EU-lande kr. 0

Jeg forstår slet ikke, hvordan de tal hænger sammen. Hos e-conomic fik jeg at vide, at de kun svarede på tekniske spørgsmål, så nu spørger jeg dig. :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Hejsa.


Jeg bruger e-conomic. På momsopgørelsen står:

Moms af varekøb i udlandet: kr. 7967

Moms af ydelser fra udlandet kr. 3410

Rubrik A - varer. Værdien uden moms af varekøb i andre EU-lande (EU-erhvervelser) kr. 5877

Rubrik B - ydelser. Værdien uden moms af ydelseskøb i andre EU-lande kr. 0

Jeg forstår slet ikke, hvordan de tal hænger sammen. Hos e-conomic fik jeg at vide, at de kun svarede på tekniske spørgsmål, så nu spørger jeg dig. :)

Der er et par ting som måske kan forklare.

Dine køb i udlandet, er de foretaget både inden og udenfor EU? For det er kun købene indenfor EU som skal med i rubrik a, et køb i eksempelvis Kina eller USA skal i rubrik c men vil stadig fremgå i e-conomoc som vare/ydelseskøb i udlandet.

 

Lige en ting jeg undrer mig over; står det virkelig rubrik B foran ydelseskøb? Rubrik B plejer at være til salg.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Du har ret! Det er ikke rubrik B, men endnu en rubrik A

Alle køb i udlandet er indenfor EU, så burde tallet ikke være større end momsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Jeg bruger e-conomic. På momsopgørelsen står:

Moms af varekøb i udlandet: kr. 7967

Moms af ydelser fra udlandet kr. 3410

Rubrik A - varer. Værdien uden moms af varekøb i andre EU-lande (EU-erhvervelser) kr. 5877

Rubrik B - ydelser. Værdien uden moms af ydelseskøb i andre EU-lande kr. 0

som jeg forstår dig så har du alene købt udlandske varer inden for EU og så er der noget galt ja - som jo kan skyldes du har bogført din varekøb i EU på gale konti for ellers er det mærkelig/galt, at rubrik A _ værdien af varekøb i andre EU lande så er 5.877 og dermed er mindre er mindre end moms af varekøb i udlandet

HVIS moms af varekøb i EU er kr 7.967 så burde dit samlede køb fra EU sådan lige i hovedet jo være omkring knapt 32.000 kr

Din salgsmoms bør så også være de 7.967 højere end momsen af dit øvrige danske momssalg

Economic har følgende visninger:

Rubrik A - varer. Værdien uden moms af varekøb i andre EU-lande (EU-erhvervelser) 0
Rubrik A - ydelser. Værdien uden moms af ydelseskøb i andre EU-lande 0
Rubrik B - varer - indberettes til "EU-salg uden moms". Værdien af varesalg uden moms til andre EU-lande. 0
Rubrik B - varer - indberettes ikke til "EU-salg uden moms". Værdien af fx installation og montage, fjernsalg og nye transportmidler til ikke momsregistrerede kunder uden moms til andre EU-lande. 0
Rubrik B - ydelser. Værdien af visse ydelsessalg uden moms til andre EU-lande. Indberettes til "EU-salg uden moms". 0
Rubrik C. Værdien af andre varer og ydelser, der leveres uden afgift her i landet, i andre EU-lande og i lande uden for EU

Kan du evt have brugt konto for varekøb uden for EU til en del af EU køb?

Lidt underligt at economic support alene går på det tekniske, de må siges at være noget bagud på det område da?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Hej Jesper.

Du har ret! Det er ikke rubrik B, men endnu en rubrik A

Alle køb i udlandet er indenfor EU, så burde tallet ikke være større end momsen?

Burde være, ja. Tallet i rubrikken burde som udgangspunkt være 4-dobbelt.

 

Uden at vide det så tror jeg dit problem opstår fordi du bogfører dine køb i en alm. kasseklade som en ordinær finanspostering. Det kan også være en fejl i momskoderne eller forkert anvendelse heraf.

Min erfaring med economic er, at man skal anvende og bruge leverandørmodulet. Dvs registrere købsfakturaen på fakturadato og på den enkelte leverandør. Derefter bogføre betalingen på den dag hvor den foretages. Alternativt fungerer den automatiske momsopgørelse ikke nødvendigvis efter hensigten.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg prøvede at ringe til e-conomic igen og denne gang fik jeg en forklaring. 

Mine leverandørs momszone var oprettet forkert. Nu virker det. :)

Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)