Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skarp er skat og moms med dato frister

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er lidt forvirrende det signal man ind i mellem får fra skat og moms

Momsfrist f-eks 1/6 - en del fortæller der ikke er bod de første dage efter - men det må jo så være ens for alle, og hvorfor så ikke have en officiel tid - 5 dage eftere giver ikke bod - eller altid bod lige efter fristen er overskredet vel lige så naturligt?

Samme med årsrapporter. Idag skal de ind elektronisk og som jeg læser det, er der ingen slinger, har man 31/12 års slut så er det 31/5 inden kl 0 den skal være inde elektronisk MEN

Igen læser jeg, at er den IKKE det, så får man, ofte 14 dage eller mere - senere, et brev og indberetter man så hurtigt efter det, så er alt OK og man får ikke bod. Igen - hvad er den smarte tanke her-  og risikerer man ikke forskelsbehandling hvor nogen får rykker efter 10 dage og andre måske efter 20 dage - en forskelsbehandling det offentlige vel ikke må give 

Hvorfor ikke en klar regel - om det nu er 31/5 ja så bod hvis den kommer 1/6 - og vil man rykke kunne man vel også gøre det 14 dage før fristen frem for når den er udløbet

er det ikke ret uklart hvornår hvad rent praktisk udløser bod og en vis forskelsbehandling når det ikke er = efter fristen - bod?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg lidt i tvivl om hvad du mener med "bod" her. Tager du udgangspunkt i opkrævningsloven så er rykkergebyret og gebyret ved foreløbig fastansættelse så kommer de først på banen når der rent faktisk rykkes eller udarbejdes en foreløbig fastansættelse. Her er systemets "svaghed" at gennemgangen af angivelserne er fordelt ud på mange selvstændige enheder og dermed  påvirkes fristerne af arbejdstilrettelæggelsen de steder.

Indsender du manglende materiale inden SKAT kører enten rykker eller udarbejder en foreløbig fastansættelse så falder grundlaget for disse afgifter bort. I samme lov har SKAT nogle frihedsgrader til under særlige omstændigheder at se bort fra afgifterne/gebyr. Det er et fortolkningsspørgsmål om disse er opfylsdt og jeg kan da godt forestille sig at nogle kan eller oplevet nogen fleksibilitet fra SKATs side. At lave en foreløbig fastansættelse er ikke bare et tryk på en knap men kræver reel sagsbehandling. Her vil det være lettere for SKAT at give virksomheden en kort frist til at få indsendt materialet. 

Hvorfor er reglerne så ikke til afgift for dag 1 - tja det er politikerne som du skal gå i kødet på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det nok den der vilkårlighed hvor frister afhænger af afdelinger og hvad der er tid til som undrer mig lidt

Jeg oplever nogen der kan fortælle, at de først fik en rykker midt i juli (frist 31/5) og så afleverede 22 juli og dermed ingen bod - mens andre har fået rykker 16 juni og dermed bod fra 22 juni - alstå hel måned i forskelsbehandling - hvor systemet jo let ved OM der er trykket aflever 31/5 eller ikke, og den der vilkårlighed/forskelsbehandling kunne undgås

For min skyld kunne fristen være 30/6 i stedet - bare det var en og samme for alle men ja - det er jo givet politikerne og jeg synes det tilhører en svunden tid, hvor alt krævede manuel gennemgang af mænd med skyggekasket og metal fjedre om armene til at holde skjorten oppe mens de bladerede. 

Idag hvor alt indgår elektronisk burde politikerne sørge for, at det var ens for alle synes jeg
I princippet er det jo ret ligemeget med frist 31/5 - man kan vente på der kommer en rykker og så har man vel 8 på sig med at få det ind

jeg oplever rigtigt mange (mindst halvdelen af de ca 80 jeg følger) der intet år har regnskab inde før slut juni - tidligt juli

(Nok klogt at bogholderen i alle fald har afsluttet :) )

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 2
Fra  www.vikarsiden.dk Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Handler det ikke om at man har optimeret og optimeret, men man har ikke nogle ressourcer til at følge op?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian19792:

Handler det ikke om at man har optimeret og optimeret, men man har ikke nogle ressourcer til at følge op?

ikke umuligt _ men EOS skriver selv at udsendelse af rykkere sker automatisk - og så kunne det vel ske som reminder 14 dage INDEN frist - uanset den var maj eller juni og så bod direkte efter frist - som alle kunne forstå. Det må dels være politikere som ikke rigtigt hænger med - dels systemer som af samme årsag ikke indrettes til at klare tingene automatisk TROR jeg

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)