Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsendelse af årsrapport - underskrives?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har udarbejdet min første årsrapport, som jeg skal sende ind. Men jeg er i tvivl om det lavpraktiske når det er kun mig der er i direktionen. Skal jeg skrive det under eller er indsendelse af mig en underskrift i sig selv? Jeg er også i tvivl om det med generalforsamling - vi er kun 2 familiemedlemmer som anpartshavere, er generelforsamling ikke "bare" en formalitet? Eller skal det også underskrives af dirigenten at årsrapporten er godkendt? Jeg er helt med på regler og vedtægter, men er lidt i tvivl om hvor meget man skal gøre ud af det når det er en mikrovirksomhed (ApS) med to ejere og kun mig som direktør.

mvh Martin

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Når du indsender en årsrapport på virk.dk , kan du ikke underskrive den, medmindre du printer ud først og bagefter scanner den ind igen.

Hvis du oplever at årsrapporter sendt ind fra revisor med underskrift, er det fordi de bruger et specielt program som giver dem lov til at lave en underskift.

Jeg har selv snakket med erhvervstyrelsen om dette

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. generelforsamling

Så plejer jeg bare skrive sådan her i bunden:

Vedtaget d. 31/05-2018

uden underskrift og det samme om beslutning rafererat.

Der har ikke været problemer med det og jeg går ud fra de godkender det fordi de har bare "køre videre i livet"

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der udpeges en dirigent, som underskriver årsrapporten. Både på forsiden og i en evt. ledelseserklæring. 
Når du indsender årsrapporten på virk.dk (regnskab 2.0) kommer dirigentens rigtige underskrift ikke til at stå der, der stå blot navnet på dirigenten med blokbogstaver. 

Mht. generalforsamling kunne man lave en a4 side, hvor der f.eks. står at der dags dato er holdt generalforsamling.
F.eks. med punkter som "valg af dirigent, beslutning om udbytte, beslutning om fravalg af revision m.m."

Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Nu er jeg lidt mere forvirret end jeg var. Jeg synes ikke at de årsrapporter fra små ApS jeg har set, at der var noget om generalforsamling etc. Tager jeg fejl. Det er vel heller ikke et krav at der indsendes dagsorden eller referat.

Jeg har ingen ledelsespåtegning (jf. §9a), hvor der også står følgende "Virksomhedens indberetning af årsrapporten til Erhvervsstyrelsen i styrelsens digitale indberetningsløsning anses da som dokumentation for, at ledelsesmedlemmet har godkendt årsrapporten."

Jeg har selvfølgelig ledelsesberetning, med de ting, der kræves. Hvor jeg skriver, at direktionen har dd godkendt årsrapporten.

Skal jeg overhovedet lave en særskilt A4 om GF (og lægge det før årsrapporten) med teksten. "Vedtaget på generalforsamlingen d 31. maj 2018". Jeg ved at det er anderledes når det er større virksomhed og regler skal overholdes. Men jeg er selv ejer (sammen med en anden), direktion og direktør.

Og når jeg har kigget andres årsrapporter af ling. størrelsesorden, har jeg aldrig set noget om GF og dirigent.

Jeg vil selvfølgelig gerne opfylde krav og følge regler, men....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok ikke bruge andre selskaber som skabelon med mindre de er reviderede, for der er masser af gale regnskaber og EOS er bare arkivskaber som jeg ser det, de checker i princip intet

Normalt vil første eller er det måske anden side - beskrive:

Årsrapporten er fremlagt og godkendt på selskabets ordinære generalforsamling

den 15/02/2018

xxx xxxxx Dirigent

Det lægges også ind i regnskab 2.0 men du skal ikke indsende regnskabet. Det er formentlig kun hvis nogen på et tidspunkt anmelder hæftelsesgennembrud eller ligenden at det kan have konsekvens at fidle med det  - mit indtryk er at styrelsen slet slet ikke foretager egentlige kontroller.

Jeg kan også konstatere at af de ca 100 selskaber jeg følger - heraf en række absolut kendte og respekterede, har under 50% af de som skal aflevere 31/5 endnu et regnskab inde - formentlig fordi de alle ved de roligt kan vente til der kommer en rykker - ofte efter 3-4 uger og så er der igen 8 dage til at reagere - det er svært at forstå, at de ellers er så mange - der år ud år ind - altid først komme med regnskabet 4-5 uger sent

Ikke desto mindre er det da en god ide at du kommer ind med dit og gør det korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige og skære det helt klart ud:

Du skal indsende et årsregnskab, efter gældende forskrifter. Her kan du evt. bruge regnskab basis. Du skal efterfølgende sørge for, at have en kopi liggende i selskabets arkiv (fysisk eller digitalt) som er underskrevet de gældende steder. Jeg læser ovenfor, at du bruger mikro reglerne og der husker jeg det kun som, at der skal underskrives på forsiden som dirigent.

Endvidere skal der afholdes en generalforsamling, hvor der laves et referat (formelt set godkendes regnskabet her og kan først indsendes efterfølgende). Referatet skal IKKE indsendes, men blot opbevares i virksomhedens arkiv, jf. selskabsloven.

Der er intet krav om, at de offentliggjorte regnskaber offentliggøres i underskrevet stand, men det er indberetter som har ansvaret og står på mål for, at det indsendte regnskab er godkendt og endeligt underskrevet.

Når revisorer indberettet XBRL filer, skal der uploades en PDF fil (den som vises når man går ind og ser på regnskabet). Denne kan man selv vælge om skal være en blank dannet uden, eller den af ledelsen underskrevne fil. Der er dog ingen krav herom, men nogle kunder foretrækker at det er den underskrevne version.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt skåret ud i pap, lige akkurat hvad jeg efterspurgte. Kunne heller nemlig ikke finde ud af hvad der skal underskrives hvor og hvordan det hang sammen gf. Men nu er jeg med, årsregnskabet indsendes som den er, og så må man have de underskrevne dokumenter, som gf referat underskrevet og arkiveret. Synes det sværeste i at lave et årsregnskabindberetning,  er at finde ud hvor der skal underskrives hvad :). Men nu er jeg med ;)

tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)