Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV og sygemeldt fra fast job

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello folkens!

jeg går desværre sygemeldt med stress pt, men har lige inden sygemeldingen, oprettet en PMV for at handle og sælges lidt tøj via facebook og forhåbentlig med tiden via en lækker webshop.

Nu er mit spørgsmålet så om min lille hygge biks kan opstartes og måske spænde ben for mig og min faste løn.. Jeg er opsagt min stilling men skal muligvis første på dagpenge om 4-5 mdr. indtil da har jeg fuld løn.

vh Lene
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan ikke udelukkes den kan skabe problemer med dagpenge eller i alle fald udfordring i forhold til at det i bedste fald bliver supplerende dagpenge. De nye dagpenge regler er dog lidt smidigere end tidligere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er sygemeldt, kan du vel ikke arbejde?

Snak med din A-kasse, alt efter hvilken du har kan de være ret så rigide.

Tilmeldt 29. May 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg sige at der er foreskel på, om man sidder hjemme sygemeldt og tjekker alm facebook og evt sælger er par stykker tøj om ugen, når man har overskud til det eller om man er sygemeldt og ikke i stand til at varetage sit faste job på 37 timer og have det fulde ansvar for 28 børnehaveklasse børn. Men helt ok forstår din tankegang.

Jeg forhører mig ved a-kassen om det kan få betydning til den tid - hvis jeg til den tid skal på dagpenge..

Tilmeldt 29. May 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak John 👍🏻

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Butikmille:

Nu vil jeg sige at der er foreskel på, om man sidder hjemme sygemeldt og tjekker alm facebook og evt sælger er par stykker tøj om ugen, når man har overskud til det eller om man er sygemeldt og ikke i stand til at varetage sit faste job på 37 timer og have det fulde ansvar for 28 børnehaveklasse børn. Men helt ok forstår din tankegang.

Jeg forhører mig ved a-kassen om det kan få betydning til den tid - hvis jeg til den tid skal på dagpenge..

Jeg kan sagtens følge dig i at der er en forskel, men det kan sygedagpengeloven ikke. 

Helt firkantet opererer man med 2 typer sygemeldinger; helt eller delvist sygemeldt. Jeg antager du er heltids?

Når du er heltids sygemeldt er det fordi du ikke kan arbejde, heller ikke bare et par timer derhjemme foran computeren - det er enten eller! I hvert fald Hvis du vil have udbetalt dine sygedagpenge efter reglerne.

Der er i øvrigt ingen gradbøjning af reglerne, den kommunale forvaltning har pligt til at raskmelde dig hvis du er i stand til at arbejde - og det er du, hvis du er selvstændig.

Så mit bedste råd til dig er at ligge tøjhandlen i bero og vente til du er raskmeldt, konsekvensen/risiko er bare for stor i forhold til at omgå sygedagpengereglerne. Og lige for at skitsere konsekvensen hvis du bliver raskmeldt af kommunen uden at være i stand til at genoptage arbejdet; rent praktisk stopper kommunen med at refundere din arbejdsgiver og dermed skal din arbejdsgiver betale dig alm løn igen - men du kan ikke arbejde (du er sygemeldt) og vil derfor kunne risikere en bortvisning for ikke at passe dit arbejde.

 

NB: a-kassen kan ikke hjælpe dig, det er først når du er rask og dermed inde i de almindelige dagpengeregler. Måske kan din fagforening hjælpe med at uddybe min forklaring.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Butikmille:

Nu vil jeg sige at der er foreskel på, om man sidder hjemme sygemeldt og tjekker alm facebook og evt sælger er par stykker tøj om ugen, når man har overskud til det eller om man er sygemeldt og ikke i stand til at varetage sit faste job på 37 timer og have det fulde ansvar for 28 børnehaveklasse børn. Men helt ok forstår din tankegang.

Jeg forhører mig ved a-kassen om det kan få betydning til den tid - hvis jeg til den tid skal på dagpenge..

Nu kender vi jo ikke i detaljer til din situation. Her hvor jeg arbejder har vi også et par stk., der er sygemeldte, og jeg ville faktisk blive lidt harm, hvis jeg hørte at de brugte tiden på noget selvstændigt arbejde. Jeg kan sagtens se det fra din side, men ude i den virkelige verden, er det bare sådan at jeg og mine kollegaer skal arbejde over og løbe lidt hurtigere, for at dække ind for de sygemeldte.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)