Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO ecommerce i forskellige lande

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Lynpadden Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har længe spekuleret om, hvordan jeg skal tackle SEO i forskellige lande til min webshop.

Jeg ved nemlig ikke om det er en god idé, at have forskellige domæner i de lande, altså .dk - .se og .de osv. eller at have et enkelt domæne og så, at have flere subdomæner mitwebsite.dk/se?

Jeg har endnu ikke startet min webshop, da jeg stadig er i tvivl om dette.

Mvh

Azad

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

På en webshop er det ubetinget bedst med landespecifikke domæner. Men husk at få lavet de rigtige sprog tags på alle sider, så det ikke ender med en masse DC

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej azad,

Det bedste er selvfølgelig at have lokale domæneendelser så du reelt driver flere simultane websites. Det næst bedste er at have ét site og der lave lande-specifikke undersites men.... Det skal ikek være et .dk domæne du så driver det fra. Her er det vigtigt at du vælger et top level domain som af folk og Google anses for at være internationalt såsom .com, .org etc. Du får aldrig et .dk domæne til at rankere godt i f.eks. Italien, Tyskland, Frankrig så hvis du vælger den vej med ét site og seperate sprog-områder så skal du have en .com adresse at drive det fra. Her er det vigtigt at du få sat teknikken korrekt op og får indstillet teknikken således at du har styr på hvordan brugeren kommer ind på det korrekte site, fortæller Google at de samme produkt går igen på flere sprog så det ikke anses som DC mv.

Det er en super fed ting at lave men der er meget man skal have styr på for at få det til at fungere 100%

Fra Holstebro
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Lynpadden Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene! :)

Jeg kender begge måder at gøre det på, men ved endnu ikke hvad der fungere bedst.

Altså fra egen erfaring vil jeg mene, at landespecifikke domæner er bedst, men har ikke testet den teori.

Tilmeldt 24. Oct 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Azad

Man kan ikke lægge en facitliste ud for hvad der fungerer bedst.

Som du nok ved, så er SEO ikke noget der klares på en dag.

Hvis du vil gå stærkt efter branding, så er et top-level domæne vejen frem (fx. .com) - især hvis du vil opbygge et internationalt brand, frem for en masse lokale brands.

Et rigtigt godt eksempel fra 2 der klarer sig utroligt godt

- Zalando (Kører med landespecifikke domæner)

- Boozt.com (kører med et top-level domæne

Zalando hr skulle poste utroligt mange penge i lokal markedsføring for at deres brand er blevet set som troværdigt - hvilket de har skulle gøre i alle de lande de opererer i.

Boozt.com har haft samme udfordring, men fordi de kører top-level domain, så kommer den styrke de får ved links, alle lande til gode - og de kan nok i sidste ende bruge langt færre penge på deres SEO arbejde end Zalando kan.

Find dit næste selskabslokale på https://www.selskabslokaler.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)