Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe søges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Hej jeg er en ung dame på 40 der gerne vil flytte til Florida i USA jeg FØRTIDSPENSION JEG VIL gerne flytte til florida med jeg ved ikke om det kan lad sig gøre og hvordan jeg skal gøre det min kærste er på kontanthjælp er der nogle der ved hvad og hvordan vi gøre det hele PÅ FORHÅND TAK
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du undersøger om din førtidspension på nogen måde kan følge dig hvis du flytter til Florida - Kontakt dem der udbetaler’

Vennen på kontanthjælp melder flytning og kontanthhælp stopper da rådighed for arbejdsmarkedet stopper


If finder et flyselskab og bestiller en billet - lejer jer ind i et hus i Florida og lægger lige budget for hvordan I klarer jeg for enten 0 eller en evt mulig andel af førtidspension der måtte kunne følge med

Det korte svar er nok. Det bliver meget vanskeligt 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Husk også at indrejse på turistvisum (visa waiver) kræver udrejse inden 90 dage.

Ud- og indejse kan ske samme dag, og ny 90-dages periode opnås.

Alternativt kan søges et opholdsvisum, som giver ret il ophold på de betingelser, som opgives - typisk 24 mdr. Det er (for alle praktiske formål) ikke muligt at få arbejdstilladelse. Hvis i bliver busted i at arbejde illegalt, bliver i ekspederet ud på en enkeltbillet meget hurtigt, med indrejseforbud i 10 år. Det er vel næppe aktuelt med arbejde, siden i begge er på overførselsindkomst, og derfor ikke arbejdsparate.

Pension, også førtids-, kan tages med til USA, på nærmere vilkår. Du kan se de specifikke krav på borger.dk.

Mennesker har forskellige standarder og forventninger. Af personlig erfaring kan jeg fortælle, at jeg ikke ville bo i Florida på et budget, der beløbsmæssigt svarer til en dansk pension.

Tilmeldt 5. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad tænker du ang beløbmæssigt ??? Jeg kan godt få min pension med det har jeg undersøgt det jeg gerne vil vid er hvor meget jeg skal igemmen for at kunne flytte fast der over vi har også et sted vi kan bo
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke flytte fast til USA uden et immigrant visa. Det får du ikke med mindre specielle betingelser er opfyldt.
Du kan opholde dig i længere tid på et non-immigrant visa, den kategori, der hedder B2.
En anden mulighed er at deltage i Diversity Lottery, hvor du kan vinde statsborgerskab. Som dansker er chancerne ikke helt dårlige.
Jeg forstår ikke hvad du mener “beløbsmæssigt”?? Leveomkostninger dag-til-dag er lavere end i DK, men rådet herfra er en ordentlig rejse-, ansvars-, og sundhedsforsikring. Ikke en eller anden rygsækrejsende-billigst-mulig variant, men en omfattende forsikring, som dækker dit ophold, skade på 3die part og repatriering (hjemtransport til DK) hvis du bliver rigtig syg. Sådan en forsikring koster penge.
Hvor i Florida planlægger du at opholde dig?

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.usa.gov/immigration-and-citizenship Her kan du finde svar. Et godt råd vil være at lægge penge til side til returbillet, hvis virkeligheden mod alt forventning ikke passer sammen med jeres drøm. Af ren nysgerrighed må du gerne skrive hvordan det går jer. I kunne evt lave en blog eller ligende, hvor i fortæller om jeres oplevelser. Jeg håber det vil lykkes for jer !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)