Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS Spørgsmål vedr. Regning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Jeg har fornyeligt købt 2 elektroniske apparater til min virksomhed
iPhone X (7.900)
Macbook Pro (13.777)

Jeg tog tingene i Elgiganten og betalte for tingene (med moms)

Nu står jeg med disse 2 kvitteringer, skal jeg selv gøre noget ift. at få momsen tilbage, eller kommer de automatisk tilbage ved årsopgørelsen?

Tak
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
skal jeg selv gøre noget ift. at få momsen tilbage, eller kommer de automatisk tilbage ved årsopgørelsen?

Du fra dit spørgsmål om virker det ikke som om din virksomhed er moms registreret, for ellers burde du da vide hvordan og hvornår man afregnes moms.

Årsopgørelse har intet med moms at gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms angives jo via ens regnskab - som momsregistret 4 gange årligt i starten - HVIS man er momsregistret. En anden sag er hvis du har de to ting hjemme så

1

Begge to skal givet have delt moms da du forventes også at have privat brug af dem - så enten sandsynliggjort eller - som skat ofte bare nikker til - halvt momsfradrag - det tror jeg ikke du kan finde ud af selv i regnskabet uden hjælp. Du ville få meget ud af e-bog eller paperback INTRODUKTION TIL REGNSKAB som link både for at forstå moms, og evt halv moms mm - og fri telefon

2

Iphone udløser skat af fri telefon så du skal i selskabsform angivet fra selskabet til skat og privat selv angive 2800 kr til skat - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

---------

Det ville også have været klogt at lige få en lille regning eller skrevet firmanavn på ved den type køb

Husk at have liste over alle den type aktiver da den skal bruges hvis du en dag lukker og tingene skal ud igen og med i skatteangivelsen

Overvej stærkt bogen som er letlæst og kan være opslagsværk - og overvej at tage lidt konkret hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)