Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat lån til eget ApS - Er jeg på rette kurs?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Fra  GoPark Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har måtte erfare, at den mest praktiske måde at indskyde kapital i mit selskab, er gennem et lån med markedsrenter osv. Der skal dermed være rente på 4%+diskontoen, og diskontoen ligger pt på 0%. Vil nedenstående forhold og rentevilkår derfor være gyldige, uden der kan opstå problemer med SKAT mm.?;

Jeg låner mit selskab 10.000kr med seneste tilbagebetaling om 10år med en rente på 4% pro anno

-Da selskabet stadig er i sin opstart, vil jeg det første halve år lave sådan et lån mindst 1 gang pr måned. Er det i orden, og er det virkelig det mest praktiske?

Vh Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Spure Olsen:

Hej Amino, 

Jeg har måtte erfare, at den mest praktiske måde at indskyde kapital i mit selskab, er gennem et lån med markedsrenter osv. Der skal dermed være rente på 4%+diskontoen, og diskontoen ligger pt på 0%. Vil nedenstående forhold og rentevilkår derfor være gyldige, uden der kan opstå problemer med SKAT mm.?;

Jeg låner mit selskab 10.000kr med seneste tilbagebetaling om 10år med en rente på 4% pro anno

-Da selskabet stadig er i sin opstart, vil jeg det første halve år lave sådan et lån mindst 1 gang pr måned. Er det i orden, og er det virkelig det mest praktiske?

Vh Emil

ja det kan skat sikkert godkende - det du nævner er gammel regel for minimumsrente - markedsrente er det korrekte begreb = det som dit selskab skulle give for samme lån uden sikkerhed hos andre - og der kan 4 være lidt lavt, men næppe noget du bliver skudt for. Ikke nogen stor fordel for dig med lav rente men det er en anden sag

Det var et langtfristet lån så - normalt ville man lave det som anfordringslån = du kan med kort frist kræve det indfriet. Det er jo nemt hvis begge sider er dig selv.

Renten skal kunne betales, ellers får du skat af den uden at få den mm

Skulle dit IVS gå ned er der ikke fradrag for lånet - som der ville være for egentlig kapitalindskud - (dog kunne lånet være konvertibelt men det skal være med i vedtægter og meget mere så i så fald skal du ha fat i en revisor vil jeg stærkt råde til)

Havde du spurgt mig ville jeg have stiftet med den nødvendige kapital med fradrag for evt tab (eller nu indskudt regulær kapital) - når pengene jo er til stede rent faktisk. Langt sjovere at investere i egne aktier end pensionen i alle mulige andres aktier

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Virum
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Fra  GoPark Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at lave anfordringslån til selskab? Jeg har altid haft den opfattelse, at det var noget som blev brugt blandt familie og venner.

Nu er sagen så den, at jeg ønsker at skyde så mange penge som muligt i selskabet. Dog var jeg af andre grunde nødt til at stifte selskabet i et tidligt stadie (med nok kapital). Da virksomheden som sagt stadig er i sin opstart, så er der ingen omsætning. Min partner og jeg ønsker derfor at indskyde løbende fra privaten - som i denne situation bliver gennem et lån. Hvordan ville du så opstille lånet, hvis jeg sad og skulle gøre det nu og her med renter osv.?

Vh Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Spure Olsen:
Er det muligt at lave anfordringslån til selskab? Jeg har altid haft den opfattelse, at det var noget som blev brugt blandt familie og venner.
ja det er det absolut - og med markedsrente - et sted mellem 4-og 10% ville jeg sige - ud fra hvad I kan sandsynliggøre det ville koste for selskabet at låne hos en helt 3. part uden sikkerhed http://johnhannover.blogspot.dk/2014/07/skyde-penge-ind-i-virksomhed-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men kik på mit seneste indlæg.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:
Ja men kik på mit seneste indlæg.

Wink Og hvad skulle fidussen og formålet være ved det ??

Fra Virum
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Fra  GoPark Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan umiddelbart ikke lige finde dit seneste indlæg, Ejler - kan du uddybe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et indlæg om at du skal bruge udenlandske selskaber som også er en mulighed men i mine øjne både omk mæssigt og adm mæssigt et overkill for jer - både i forhold til at i HAR et dansk selskab og slet ikke taler om mange selskaber og blot vil have flere penge ind. Jeg synes det er helt irrelevant.
Orker bare ikke den lange diskussion man kan have med Ejler om det hver gang. Se gerne på udenlandske hvis I synes I er til det. Det ligger i side 1 med Ejler som afsender så let at finde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)