Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerværdi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ved I derude, hvordan man opgør lagerværdi, når man køber i lot. Momsen opgøres efter metode 2 = moms af omsætning i periode minus moms af varekøb i periode. Delene sælges ikke i lot, men stykvis, så enkelte dele tilbage i nogle lot.

Med venlig hilsen

Vintagesmykket

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ved købet dele lots op så de indeholdt ensartede smykkeværdier - lot 1 alle 100 kr - lot 2 - 200 kr - ellers kan det være vanskeligt at bruge samlemetdeni brugtmoms.

Lidt som hvis man har købt en masse skruer og bolte og møtrikker - Hvis man sælger dem alle til samme pris og dermed indikerer fælles værdi - så er det let så er indkøbsværdi per stk = indkøb/antal - ellers må man vel ind i en regulær opdeling - så samlet pris stadigt svarer til samlet indkøb

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John ...

Det er altså forkert, at jeg opgør lagerværdien i mit Lotregnskab/Brugtmomsregnskab, som gennemsnitsindkøbsprisen pr. Lot. Holder meget styr på, hvad der sælges af de enkelte dele i eget regnskab for dette. Jeg har så valgt at bruge Metode 2 for Brugtmoms, hvor jeg melder moms ud fra omsætning og indkøb i periode. Lettere at håndtere, men det er måske en sammenblanding af metoderne? Skal jeg så istedet anvende brugtmoms,hvor jeg først afregner moms, når lot er solgt? Er kommet lidt i en knibe med dette, da jeg har kørt eget regnskab i opstart 2017, men nu går over til Dinero, som ikke kan håndtere andet end metode 2. 

Er ved at lave årsregnskab for opstart i 2017. Kun 3 måneder med lille omsætning. Vælger Dinero for 2018. A-skat, AM-bidrag og Pension til ansat for December placeres som skyldig A-skat, AM-bidrag og Pension i Balancen under Kortfristet gæld. Men belaster ikke Bankens resultat. Er det korrekt?

Er også lidt forvirret omkring opgørelse af Moms i Balancen. Salgsmoms opgjort som anvist ovenfor. Købsmoms er der ikke noget af i forhold til indkøbte varer, da det er Brugtmomsvarer til videresalg uden moms. Selvfølgelig almindelig fradrag for købsmoms på indkøbte varer iøvrigt (til andre formål end salg).

Er lidt grøn i det her, men omsætningen er så lille, at den ikke kan bære en revisor. Så håber på Jeres hjælp derude.

MVH

Vintagesmykket

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)