Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar ved registrering som arbejdsgiver

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi har udbetalt honorar til en privatperson, og skal derfor indberette det til Skat. Det ser dog ud til, at man skal oprettes som arbejdsgiver før man kan gøre dette. Mit spørgsmål er hvilket ansvar dette pålægger os. I Skats vejledninger står der, at vi hver måned skal indberette løn - er dette også tilfældet når der bare er tale om b-indkomst? Kommer vi til at skulle betale arbejdsskadeforsikring osv. ved at registrere os i systemet?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, er det bare en gangs hændelse går i bare ind og afmelder jeg igen når i har indberettet 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det er muligt at vi kommer til at betale honorar igen, men det er ikke en månedlig event. Vil det give mening for os, at melde os fra og så efterfølgende melde os til igen, når vi får en lignende opgave igen? Hvad sker der hvis man ikke melder sig fra, og kun indberetter b-indkomst i ny og næ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det vil jeg ikke mene - I skal være arbejdsgiverregistrerede - og det store spørgmål er om den i betaler honorar ikke rent faktisk er lønmodtager og det tror jeg ret klart i arbejdsskadesammenhæng og så skal I have arbejdsskade forsikring lovpligtigt - men den kan sagtens tegnes som deltid osv. Er i et selskab (IVS f.eks) så skal I have den lovpligtigt for jer som ejere i alle fald - både i drift og holding - bod 5000 kr for at mangle + det sparede over 3 år og værre hvis den ansatte kommer til skade

I kan arbejdsgiverregistrere som sporadisk angivelse i virk.dk og så skal I ikke 0 angive - men der må ikke være nogen ansatte som ikke er omfattet af arbejdsskadeforsikring og jeres "honorar" til en CPR er givet = arbejdsskadeforsikringspligt selv for 1 time

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Registrer med sporadisk afregning, så skal der ikke nulindberettes i måneder uden udbetaling af løn

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)