Hey alle friske aminoer! Jeg skal til at begynde at lave markedsføring, for virksomheder på Facebook og Instagram. Jeg laver deres facebook side, instagram (hvis de ønsker), deres helt egen markedsføringsstrategi og udarbejder nogle apps + grafisk arbejde. Hvad synes i, jeg skulle tage for alt dette? og skulle det være timepris eller et fast beløb? Kom med alt det i tænker, og gerne måske hvad i selv tager osv.. Mange hilsner, Hannibal ;) |
Hej Hannibal.
Hvad du ønsker at tage for det kommer jo an på, hvem dine kunder er, og hvad de forlanger: Hvis kunderne blot ønsker en simpel opsætning på få timer, kan du jo godt tage et mindre beløb for det, fordi der er mindre arbejde. Men forventer kunderne hundredevis af annoncer, analyse i timevis, optimering én masse og jeg ved ikke hvad, så må du sætte prisen op.
Om du vil opgøre det pr. time eller pakkeløsning må være en forretningsmæssig beslutning.
Sagt på en anden måde: Find dit kundesegment og find den pris, du er værd.
En sidenote: Jeg er grundlæggende ved at grine lidt over alle disse online marketing-prismodeller, men jeg forstår godt kunderne. Tidligere har jeg hørt argumentet: "Jeg har fået flere timer ud af dette budget et andet sted, så jeg skifter." Personligt vil jeg til enhver tid hellere have en dygtig SEO-konsulent med et ENORMT linknetværk til 10.000 kroner månedligt med få timer, end jeg vil have en nybegynder på 35 timer månedligt til 5.000 kroner. Det handler om værdi. Antal timer er ikke = værdiforøgelse.
Derfor vil jeg mene, at du godt kan retfærdiggøre at tage 5.000 kroner for få timers arbejde, hvis du er så pivhamrende dygtig, at du kan skabe værdi for 50.000 kroner på disse få timer.
Skriv endelig mere info. her i tråden, hvis du ønsker yderligere tips.
Jeg håber, du fanger pointen.