Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renter på erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har efterhånden en god likviditet, hvorfor jeg har et godt plus på min erhvervs konto. 

Jeg hørte banken idag, om der ikke var renter på en erhvervskonto. Svaret var klart nej. Jeg har danske bank, og blev henvist til at jeg kunne investere mine penge istedet. 

Hvad gør i? 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Binder pengene - eller har værdipapirer

Faktisk har de fleste banker negativ rente for erhverv ved en vis størrelse beløb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Være glad for du ikke havde dine penge i Nordea.

Der betaler du minus renter

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.
Kan du være lidt mere specifik?
Nogle gode tips og råd?

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Være glad for du ikke havde dine penge i Nordea.

Der betaler du minus renter

nej det er også hvad det angår et aftale forhold. Jeg kan ex fortælle jeg har konto (også drevet i erhverv + for privat tilmed lille positiv rente fra 100.000 kr og op) uden negativ rente i Nordea op til 2 mio - mens jeg i Dansk Bank ex betaler negative renter fra 200.000 kr i et lidt mindre kundeforhold

Det er stadigt noget der kan forhandles faktisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Denise Conradi:

Tak John.
Kan du være lidt mere specifik?
Nogle gode tips og råd?

Først og fremmest er det et forhandlingspunkt. Selv om det er standard hos de fleste med negativ rente over et vist beløb (varierer) for erhverv, da banken jo faktisk betaler nationalbanken for vores positive indstående-  de betaler negativ rente til nationalbanken for alt positiv rent faktisk, så kan det ofte forhandles

Helt små banker kan være uden og det skyldes, at de har vanskeligt ved at fonde sig = har flere udlån end indlån og derfor skal hente penge på de financielle markeder, hvilket kan være dyrere - og derfor tager de så ofte ikke så hurtigt negativ rente

Muligheder ligger så også i at binde pengene i eksisterende bank. Har man positivt nettolikviditet så kan man ofte binde i fra 1 til 3 mdr og slippe for negativ rente - lige som man jo kan sætte i investeringsforeninger, aktier osv - men med klart større risiko

Er du personlig virksomhed så kan du oprette konto i f.eks Santander eller Norwegian - for som personlig virksomhed vil du kunne have den på dit CPR når bare du har en anden nemkonto - og dér er der ikke negativ rente - og faktisk positiv allerede fra 0-1 mdr binding (op til 0,8%) Den kan du  ikke bruge som selskab, da de ikke må tage CVR kunder på den type og du må ikke som selskab overføre til en privat konto

Santander er relativt nemt - kører faktisk via SE banken - Norwegian mere kompliceret da du skal underskrive skatteerklæring og indsende til skat da den alene er drevet som udenlandsk pengeinstitut, og der skal der en (tror den hedder § 53) erklæring til om, at du har overført dertil (både for hvidvask og for rente) og du skal så selv angive rente da der ikke sker indberetning til skat - når den erklæring er godkendt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)