Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din erfaring med reperation af computere hos HUMAC. Hvad er ens rettigheder virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige leveret en 9 måneder gammel iMAC til reperation hos HUMAC. Selve leveringen af computeren var en særdeles dårlig oplevelse. Det var ikke rigtig nogen forståelse for at det er helt vildt træls at en så ny og dyr computer går ned efter så kort tid. Der var et meget striks regime jeg mødte der inde hvor de ikke ville bøje sig en cm, jeg skulle for eksempel bære kassen computeren kom i, med mig hjem igen. Det er tydelig at de ikke føler noget ansvar for computeren så jeg vil gerne være lidt forberedt på hvad jeg kan forvente.

Er der nogen der har gode eller dårlig oplevelser at dele?

Hvad er mine rettigheder som enkeltemandsforetag?

Hvor kan jeg klage hvis de for eksempel mener at dette på en eller anden måde er min skyld? Hvad slags dokumentation skal jeg sørge for at få fra dem?

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Thaulow:
Hvad er mine rettigheder som enkeltemandsforetag?

Er der tale om et handelskøb (B2B) som forudsætter at dit firmanavn fremgår af fakturaen, så vil det være den aftale der fremgår af deres slags og leveringsbetingelser, hvilket ofte betyder er du vil være dårligere stillet end hvis der var tale om et forbruger køb, hvor købelovet regulere reglerne.

B2B kunder har ikke rigtigt nogle muligheder for at klage udover til firmaet, alternativt må der tages retslige skridt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
B2B kunder har ikke rigtigt nogle muligheder for at klage udover til firmaet, alternativt må der tages retslige skridt.
enig - At det er dårlig kundeservice lyder ret klart - at de ikke vil have kassen stående (de har givet MEGET lidt plads i Humac butikker - men du kan nok ikke forvente de helt kan føle samme sorg/bekymring som du - ud over, at de naturligvis stærkt bør beklage at noget er sket - så kommer man nok ikke den meget længere i afleverings øjeblikket.

Du må søge dokumentation for deres evt påstande hvis de hævder fejlen er din (hvad praksis desværre godt KAN vise) fugt, forkert software - men er det ikke din fejl, så vil de som udgangspunkt heller ikke hævde det, men nok i værste fald - bytte til en ny = alt du har på den kan forsvinde (deraf ligger så at man altid skal have backup, for mange fejl rettes ved 0 stilling af computeren) Det vil du ikke kunne søge erstattet - indholdet er ikke del af en garanti/reklamationsret

Du kan naturligvis gøre opmærksom på evt manglende backup og spørge om de ingen nustilling kan kopiere noget over på en HD du giver dem, men det vil koste

Har du filer i onedriv/dlouc/dropbox - så kan du hente dem der igen efter en 0 stilling

Din ret som forbruger ville som nok ikke være større eller mindre i lige det forhold her - jeg tror Apple Humac bruger alm forbrugerregler i forhold til reklamationer og andet - og som her i hvad der vel er deres garantiperiode, kommer til at behandle dig helt som alle andre der har købt tilsvarende hos dem. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)