Hej Hvordan adskiller du din webshop fra, som tidligere nævnt Zalando, Boozt.com osv og alle de andre mindre webshops med modetøj? Hvad gør din webshop anderledes, hvad har du at tilbyde i forhold til alle de andre webshop´s, som arbejder med det samme koncept/målgruppe... Gennemtænkt dit koncept bedre, find ud hva du vil med din webshop, få arbejdet på det visuelle i din webshop. Find ud hvem din målgruppe er og find ud af mere Brug en tone of Voice som tiltaler dem... Det en god ide undgå at fokuserer på de forkerte ting Her er 5 ting, jeg ofte ser folk gør forkert
- Vil lave det hele selv - Bruger for mange ressourcer ( Tid og Penge ) - Har ikke styr på det grundlæggende koncept og ide - Har ikke nogen plan for salg af produkter/ salgskanaler - Har ikke realistiske forventninger og giver for hurtigt op
Det er fint med SEO. Men SEO adskiller ikke din foretning fra alle andre webshops der ude. SEO er ikke svaret på alle spørgsmål. vh. René |
Jeg tænker at der er 3 områder, du bør tænke igennem. Dog er det ikke en endelig løsning, da det ER svært at komme i gang med online salg.
- Den nemme: Få mest mulig troværdighed ind på hjemmesiden, der viser at andre har handlet der før. Fx gennem anmeldelser, synlige kontaktoplysninger, mærkningsordninger mv,
- Den svære: Tænk over om dit produkt løser det rette behov/problem hos dine kunder. Og hvis det gør, den værdi de skaber så udpenslet på en måde der er let at forstå? Fx gennem illustrationer, billeder og video.
- Arbejde med Google Adwords og SEO, er noget rigtig mange har gode erfaringer med. Det samme har jeg med https://clann.dk/ hvor jeg tilbyder opbevaring og opmagasinering af indhold i Midtjylland - lokalområdet omkring Herning. Det er selvfølgelig ikke alle nicher, branchen eller for alle produkter det fungerer lige godt. Nogen gange pga. mangel på søgninger og andre gange pga. enorm konkurrence. Fordelen ved disse kanaler, er at dem der søger har allerede et direkte behov for dit produkt, så derfor vil de være mere tilbøjelige til at konvertere og købe hos dig.