Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra japan... findes det her?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg søger med lys og lygte efter et eller andet transport firma, firma eller bare et eller andet som kan få nogen varer hjem fra Japan til danmark.

helt præcist drejer det sig om brugte knallert motorer. som vil blive købt ved firmaer og privat personer. en motor vejer cirka 15 kilo og fylder i runde tal 50cm lang, 30 cm høj og 30 cm bred.

det skal med søfragt da det ellers ikke kan betale sig for mig.

men jeg har snart forsøgt på alle mulige og umulige måder at finde nogen der kan.... har snakket med en del shipping formaer... et af dem kostede mig endda 12.000 dkk fordi de kunne det hele... og det viste sig så at de intet kunne alligevel og jeg spildte lige en masse penge på deres inkompetence... skønt:)

Jeg søger en der siger DET KAN JEG KLARE! eller en der har plads i en nogen containere han regelmæssigt får til danmark derfra. jeg søger ikke : spørg fx "et eller andet shipping firma navn" for har snart spurgt dem alle....:)

det drejer sig om cirka en motor i ugen sendt fra private og firmaer i japan til en given destination i japan. kan være mindre men også mere... kan svinge da jeg ikke ved hvor mange jeg kan skaffe... men de er derude...!

mvh.
Nikolai

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg aner ikke, om de her kan hjælpe dig, men de får regelmæssigt møbler mm fra Japan: https://www.japanskedanmark.dk/

Held og lykke med at finde en løsning.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

tak! har lige sendt dem en mail:)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
spørg fx "et eller andet shipping firma navn" for har snart spurgt dem alle....:)

Rolig nu det har du jo nok næppe! 

Du skriver intet om hvad det er du forventer de skal kunne udover det det at hjemtage noget stykgods ugentligt? Ofte vil det  være en fordel at bruge et firma der har eget kontor i landet.

Hvis ellers du vil have hjælp kunne du prøve nedenstående?  Kontakt deres " søfragt import LCL afdeling)  

PrimeCargo  (normalt meget professionelle)

DVS ( har ca. 6 kontorer  i Japan)

Kuhne & Nagel  ( har minimum 10 kontorer  i Japan)

Damco ( Mærsk ejet firma har flere kontorer i Japan)

DB Sckenker  ( stor global speditør)

DHL ( stor global speditør)

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

problemet er bare at jeg har snakket med flere af dem du nævner:) og de kunne ikke eller kun tilbyde fly....:)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mere end mærkeligt da de alle håndtere rigtigt meget søfart.  Enten er der noget mht. Opgaven du ikke fortæller ellers er du formodentligt havnet i en forkert afdeling.  prøv at kontakte kontakte dem igen og tal med deres "søfart import LCL afdeling.  

Hvad er detes begrundelse for at de ikke skulle kunne klare opgaven?  

Det er dog tvivlsom om det er økonomisk rentabelt kun at få sendt en motor af gangen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mere end mærkeligt da de alle håndtere rigtigt meget søfart.  Enten er der noget mht. Opgaven du ikke fortæller ellers er du formodentligt havnet i en forkert afdeling.  prøv at kontakte kontakte dem igen og tal med deres "søfart import LCL afdeling.  

Hvad er detes begrundelse for at de ikke skulle kunne klare opgaven?  

Det er dog tvivlsom om det er økonomisk rentabelt kun at få sendt en motor af gangen. Normal skal man som minimum sende ca. 1kbm, så det vil betyde at du skal sende flere motorer af gangen, ør det er rentabelt.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

det er noget med japan og motor... og så er det også kan være fra privat til firma det skal sendes.... uanset hvad har snakket med over 6 selskaber... hvis ikke flere...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er simpelthen svært at hjælpe dig når du så uklar omkring hvad problemet egentlig er. hvad er der med japanere og motorer?  Men langt de fleste speditører arbejder ikke med private kunder. Jeg vil tro at de fleste  speditørerne vil kunne finde en lokal løsning på dit pronlem, det er nok mere et spørgsmål om at snakke med de rette folk.  

En mulighed kunne være at du får et mindre lokal firma til at forestå indsamling af motorerne.   

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

sorry... men jeg er ikke uklar... jeg er faktisk meget præcis...

jeg søger en der siger det kan jeg klare eller en som har plads i nogen containere de jævnligt får fra japan... intet mere... intet mindre:)

jeg har spildt for meget tid på at ringe og skrive rundt og penge.... hvorfor det ikke kan lade sig gøre har der været flere grunde til.... og jeg aner i bund og grund intet om det her... og ønsker heller ikke at lære noget... det er derfor jeg søger nogen jeg kan betale for at gøre det for mig:)

du vil sikkert gerne hjælpe og gør det her af bedste mening... men det er bare ikke en hjælp...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)