Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre gebyr for bankkonto i holdingselskab

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tiøren er ikke helt faldet endnu, når jeg sidder i Dinero.
Jeg må lege lidt videre med det.

Men hvornår skal det omskrives fra at være kortfristet gæld til at være noget andet?
Kan jeg ikke udbetale udbytte eller andet fra drift til holding, som dækker de 500,- med det samme, uden at der principielt skal oprettes lånedokumenter og beregnes markedsrente?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mova:

Tiøren er ikke helt faldet endnu, når jeg sidder i Dinero.
Jeg må lege lidt videre med det.

Men hvornår skal det omskrives fra at være kortfristet gæld til at være noget andet?
Kan jeg ikke udbetale udbytte eller andet fra drift til holding, som dækker de 500,- med det samme, uden at der principielt skal oprettes lånedokumenter og beregnes markedsrente?

jeg synes du skal finde en online bogholder faktisk. Det bliver ved med at være gæld til den er betalt ganske enkelt.
Du kan ikke udbetale udbytte før du har fri kapital til det = beskattet overskud der kan udloddes - og er det IVS så først når den fri kapital er ud over de 50.000 der skal spares op i beskattet kapital først

Det er nogen af de overvejelser man skal lave inde man stifter. Stift med kapital nok til de udgifter der kommer hvis man ikke vil rode med lån - både til drift som måske også kun har 1 kr og til holding. Når først man har stiftet - så er der kun - enten kapital forhøjelse eller lån - som kræver markedsrente som duer indtil man har tjent penge og i dit fald kan udbetale udbytte - efter kapitalen er over de 50.000 kr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

I driftsselskabet:
Du kan evt. lave en konto og kalde den "Mellemregning med xxx Holding" og placere den mellem konto 63000 til 63999.

Så når du har overført pengene fra drift til holding via din bank, og kan se de på bankkontoen bogføre du således.
Debet: Bank
Kredit: Mellemregning med holding.

I holdingselskabet:
Lav en konto "Mellemregning med xxxxx" og lav den mellem konto 53000 til 54999.

Debet: Mellemregning med xxxxx
Kredit: Bank

Der skal så beregnes rente med x antal procent pr. år. (mener man siger 3-4%). Beløbet kan være så lille at det er irrelevant. Eks. 500 kr. * 3% i en mdr. = 15/12*1 = 1,25 kr.

Når du så engang skal stille dit regnskab op i Regnskabs 2.0, så er dine mellemregningen beskrevet som "tilgodehavende hos tilknyttede virksomheder"eller "gæld hos tilknyttede virksomheder"

Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Super udførligt - mange tak for det !

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)