Jeg har længe læst med på sidelinien, men nu kommer altså mit først spørgsmål
jeg har haft eget firma i fritiden i flere år, og har altid bare afleveret alt regnskab til en regnskabsdame, nu er jeg så startet med at bruge dinero, det går også fint med at uploade bilag af køb, det halter dog lidt med upload af fakturaer.
jeg kan ikke helt finde ud af hvilke "kontoer" jeg skal vælge, jeg ved godt at meget af det her sikkert er basic viden for mange, men jeg aner det altså ikke, jeg har mest koncentreret mig om bare at lave arbejdet :-), jeg har prøvet dineros support, og fik den da også til at godtage den, men syntes bare ikke at beløbet kommer frem i bilagsoversigten, så inden jeg bare sletter et bilag, og der kommer rod i billags numerne tænker eg at jeg lige vil have det rettet ordenligt til.
Jeg har brugt Dinero en del ifm. med en tidligere webshop jeg havde.
Brug deres support alt det du har brug for - de er super hjælpsomme til både nybegynderen som dig og den øvede. Personligt brugte jeg deres chat en del i starten - det fungerede super godt for mig.
Hvis ikke du allerede har det, kan jeg anbefale Dinero Pro, da du får adgang til Dinero Crowd funktionen som håndterer netop denne problematik for dig. For hvert bilag foreslås der et eller flere tags og når du vælger det rette tag der beskriver hvad bilaget omhandler, foreslår Dinero automatisk hvordan det skal bogføres (herunder hvilken konto).
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk
Jeg har pro udgaven. Og selve købs bilagene kan jeg sagtens sætte ind. Det er mere mine salgs bilag. Jeg ikke kan få til at virke. Konto 1 er jo salg af varer eller ydelser. Modkontoen burde jo være bank. Da det er ældre fakturaer jeg har fået betaling for som bare skal bogføres. Men når jeg vælger bank. Viser den ingen beløb i bilagsoversigten
Modkontoen for Salg er i Dinero mig bekendt, "Debitorer". Du skal når du har oprettet og godkendt en faktura i systemet, huske at trykke "Registrering af betaling" (eller hvad der nu står, derovre til højre i billedet efter du har godkendt faktura) ellers ender du med at alle dine salg står som Omsætning og Debitorer. Når du trykker på denne "registrering af betaling" kan du vælge hvordan du har fået betalingen.