Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel i Netbanken

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle! 

Jeg har et lille problem. Jeg har solgt en ydelse om at designe nogen grafikker til en privat kunde over nettet. Det var omkring 600Kr det drejede sig om. Jeg talte med kunden (Over nettet) hvad han forventede og udførte så arbejdet (Det tog kun en enkelt dag). Pengene blev overført over Netbank med en normal overførsel. Nogen dage senere får jeg så et opkald af min Bank, at disse penge ikke var bestemt til mig, og at kunden sagde. det ikke var ham der overført pengene, og at han gerne vil have dem tilbage. Jeg skrev personlig til kunden, men fik aldrig et svar. Jeg prøvede at forklar situationen og min bankrådgiver ville så tale med kundens bank.

Efterfølgende fik jeg at vide at den anden bank vil politianmelde mig, pga. pengene der ikke retuneres. (Jeg fik ikke at vide for hvad præcis). 

Mit spørgsmål er: Er det mig som sælger, som handled i god tro, der skal give pengene tilbage når en andens netbank bliver misbrugt? (Som er en ret mærkelig situation, fordi Netbank er sikret på så mange forskellige måder at ingen andre burde have tilgang til den). 

Mvh. Leon

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Leon21:
Er det mig som sælger, som handled i god tro, der skal give pengene tilbage når en andens netbank bliver misbrugt?

JA

Hvorfor tror du, det blev misbrugt? Det var jo aftalt at overføre 600 kr?

Ved bankoverførsel er en returnering udelukket.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Ved bankoverførsel er en returnering udelukket
ikke som sådan udelukket - men hvis det er som del af en aftale - ja så er det

Fejloverførsler - forkert kontonummer - eller betaling af 200.000 i stedet for 2.000 kr kan kræves tilbageført ud fra, at man ikke må beholde penge man ikke har ret til.

Mon ikke det som sker er at kunden påstår overfor sin bank, at han har lavet en ren fejl overførsel - slet ikke noget med du skulle have penge eller havde lavet arbejde men ren fejl - forkert kontonummer

Sådanne overførsler kan kræves tilbageført, man må ikke beholde penge man ikke har ret til. Det du som har problemet må gøre er at vise, at I HAVDE en aftale og i KENDTE hinanden og det var en helt korrekt overførsel - som kunden måske har fortrudt

Det springende er nok om du kan vise at I havde et "forhold" der viser det ikke var en fejl overførsel men - at den skyldes en aftale - og så kan den der betaler ikke løbe fra en overførsel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Da DU er udsat for svindel, bør du lave en udskrift af samtaler med kunden på nettet, faktura og udført arbejde, samt bede kunden / bankerne om at få deres krav på skrift og anmelde din kunde og dennes bank til politiet.

Herefter kan du meddele kunden og banken at du afventer myndighedernes afgørelse.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De generelle regler er, at hvis man kommer til at overføre penge til en forkert konto, så kan man få beløbet returneret, hvis modtageren er enig.

Her skriver du, at det er dig der skal have beløbet, og så er alt jo i orden.

Når en anden bank siger at den vil politianmelde dig, så må der være nogen, der har fortalt en anden historie. Når din historie er rigtig, kan du tage det helt roligt.

Jeg har arbejdet i bank i mange år og håndteret den slags.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En sidste mulighed er at vedkommende som du lavede en aftale med, har misbrugt en anden persons netbank til at betale for hans udgift til dig.

Derfor kommer der så et krav om tilbagebetaling af pengene, og efterfølgende en mulig politianmeldelse.

Men det er stadig den samme situation for dig, hvad angår dokumentation, så du kan forsvare dine handlemåder.

I sidste ende, lyder det som om, at du må vinke farvel til de 600,-

Du har gjort hvad du kunne for at sikre dig betaling for dit arbejde, via bankoverførsel, men misbrug af andres bankkonto/netbank kan man ikke sikre sig imod, andet end ved at få dokumentation fra kontoindehaver og opdragsgiver er een og samme person.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:
I sidste ende, lyder det som om, at du må vinke farvel til de 600,-

Hvorfor er det du mener det ??

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jan Deleuran:
I sidste ende, lyder det som om, at du må vinke farvel til de 600,-

Hvorfor er det du mener det ??

Fordi en person der har lyst til at blive kriminel på grund af 600,- næppe betaler dem frivilligt på et senere tidspunkt.
Og det kan ikke betale sig at starte en fogedsag op for så lille et beløb.


Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jan Deleuran:
Fordi en person der har lyst til at blive kriminel på grund af 600

Du lyder da til du helt har misforstået sagen, for hvori består det kriminelle ?  At modtage nogle penge fra skyldner kan jo næppe være kriminelt.

Tilmeldt 23. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Tak for alle de god svar. Jeg fik at vide at kunden sagde, at hans Nem-ID blen stjålet og misbrugt. Samtidig har jeg dog Dokumentation i form af et billede kørekort og samtale for at sikre mig at det var ham. Er det så stædig mig som der skal give pengene tilbage?

mvh. Leon

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)