Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet 😤

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Oprettede et firma i april 2017. Som helt newbie søger man jo råd hos dem der skulle vide noget.
Når jeg ser på det i eftertid, er jeg sgu lidt rystet. Væksthuse, og konsulenter og rådgivere betalt af staten kunne med fordel skiftes ud med regnskabskyndige folk der kan hjælpe med strukturering, årsregnskaber m.m.
I tillæg har alle råd jeg har efterfulgt vist sig at være dårlige og dyre ide'er som medfører "bøvl".
F.eks.
1. At jeg skulle oprette et IVS , da jeg dermed ikke hæfter personligt i stedet for enkeltmandsfirma. Pissedårligt råd jeg fulgte, og blev givet uden at " rådgiveren" havde sat sig ind i tingene.
2. Skaf en revisor og dem her er gode til iværksættere. Pissedårligt råd , der kostede mig 10000,- for at lave årsregnskab af mine blot 100 posteringer. Rådgiveren glemte at fortælle at der ikke var revisionspligt, og da jeg allerede havde oprettet IVS så skal jeg i fremtiden bøvle med digitale Årsregnskabsindberetninger der opfylder de opstillede krav( dog uden revisor fra nu af)

3. Sidste råd jeg fik var at momsregistrere mig hurtigst muligt så jeg kunne få moms retur ( igen et råd der blev givet uden at kigge fremad) . Dette råd fulgte jeg ikke da, jeg egentlig kun skulle bruge penge i opstarten, og jeg fra nu af næsten ingen udgifter har ved firmaet. Det meste af mit salg er til private udenfor EU , så omsætningen indenfor EU er under 50000,-

Ufatteligt at profesionelle rådgivere ikke kan se at det i min situation, vil tilsvare at pisse i bukserne når det var koldt.

Så kære rådgivere : I opstartsfasen af et firma er der brug for konkret hjælp, ikke forslag til hvem man skal snakke med uden at vide hvad man skal snakke om. Vis nyopstartede hvad og hvordan de skal gøre ting, ikke fortæl hvad de skal gøre og hvem de skal snakke med.

Lige til sidste en historie fra opstarten : En rådgiver fortalte at jeg skulle snakke med en anden rådgiver vedr. konkret problem. Denne rådgiver sendte mig videre til en anden rådgiver, som igen sendte mig videre til en anden. Da jeg kontaktede denne , fik jeg beskeden at hun vidste lige præcis hvem jeg skulle snakke med, og gav mig navn og telefonnummer på den første rådgiver.......det brugte jeg så 2 dage på !!
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

katastrof:
Det meste af mit salg er til private udenfor EU , så omsætningen indenfor EU er under 50000,-

Var ikke klar over at 50.000 kr. reglen kun gælder for salg i EU. Er der nogle som kan bekræfte det?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 5. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fik jeg at vide af revisoren, og der giver mening. Hvis jeg har en virksomhed i Dk der er momsregistreret, men kun sælger varer i Norge ( som jo er uden dansk moms), så er det vel lidt urimeligt at staten betaler moms tilbage på mine udgifter, uden at få en krone ind den anden vej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:

katastrof:
Det meste af mit salg er til private udenfor EU , så omsætningen indenfor EU er under 50000,-

Var ikke klar over at 50.000 kr. reglen kun gælder for salg i EU. Er der nogle som kan bekræfte det?

næh - mig bekendt er der tale om momspligtig omsætning som er alt det momspligtige - uanset noget sælges i DK, noget i EU, noget uden for - privat og firma osv. Det er når det er åbenlyst at man vil nå de 50 t samlet omsætning af momspligtig aktivitet = normalt når man rammer 4000 kr per måned og ser det stige, at man SKAL registreres og ellers kan man pålægges moms + samme i bod, for al omsætning man undlod at være momsregistreret for. Oms til uden for EU skal så angives i rubrik C der ikke koster -  - så med hvad jeg ved  - gælder det skal al omsætning

Der er masser af virksomheder med hovedomsætning uden for EU som skam har købsmoms de trækker fra ved køb fra DK eller slipper for at betale moms for til EU indkøb når de giver moms nummer. Moms skal jo ikke "ramme" den momsregistrerede som sådan - det er købere som betaler moms og den momsregistrerede opbevarer bare pengene - ligesom momsen jo ikke er en del af resultatet overhovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak John👍

Tilmeldt 5. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I din blogg skriver du at der skal tegnes arbejdskadeforsikring. Dette er vel kun et krav, hvis der er ansatte i firmaet ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

katastrof:

I din blogg skriver du at der skal tegnes arbejdskadeforsikring. Dette er vel kun et krav, hvis der er ansatte i firmaet ??

nej det er krav uanset løn og omsætning da ejer altid anses som ansat - laver jo regnskab og driver alt det lovmæssige så der er ingen vej uden om lovpligtig arbejdsskadeforsikring for et selskab 

https://johnhannover.blogspot.com/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

Som du vil se i div korrespondance med styrelsen OG fra link til AES så er det ikke muligt at fravælge for ejer i IVS (vil dog sige det er det men så skal man kunne bevise, at man betaler nogle andre for alt det praktiske - ex har en revisor der laver alle indberetninger, regnskaber osv og alt - hvis denne selv er dækket - men det er nu sjældent) - så svaret er  - du skal dækkes men kan godt få en på deltid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

katastrof:

I din blogg skriver du at der skal tegnes arbejdskadeforsikring. Dette er vel kun et krav, hvis der er ansatte i firmaet ??

nej det er krav uanset løn og omsætning da ejer altid anses som ansat - laver jo regnskab og driver alt det lovmæssige så der er ingen vej uden om lovpligtig arbejdsskadeforsikring for et selskab - modsat personlig virksomhed hvor det er frivilligt for ejeren

https://johnhannover.blogspot.com/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html

Som du vil se i div korrespondance med styrelsen OG fra link til AES så er det ikke muligt at fravælge for ejer i IVS (vil dog sige det er det men så skal man kunne bevise, at man betaler nogle andre for alt det praktiske - ex har en revisor der laver alle indberetninger, regnskaber osv og alt - hvis denne selv er dækket - men det er nu sjældent) - så svaret er  - du skal dækkes men kan godt få en på deltid - bod hedder 5000 kr + det som er sparet over 3 år til forsikringskasse ordning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)