Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg kontakt til fabrikkerne i Kina og ikke en mellemmand...?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et produkt i Kina som jeg gerne vil importere til Danmark. Jeg fandt produktet på alibaba.com. Men selv om de alle skriver at de er "Manufacturer". Så er de jo bare mellemmænd som køber op hos fabrikkerne og sælger varen videre. Og dermed et fordyrende led. 

Er der nogen der har erfaring med hvordan man finder frem til selve fabrikken der producere varen ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har da 27 muligheder - eller noget i den stil Wink

1) Stil nogle meget produktspecifikke spørgsmål. Er det en producent, så kan de også svare helt konkret.

2) Led videre - det tager tid og energi at finde producenten

3) For 5000 kan du flyve til Kina og besøge producenter / tage på messer oma

4) Betalt lidt småpenge, og betal en sourcing agent. De findes både lokalt, men der er også danske firmaer der kan hjælpe med dette

5) HUSK NU FOR ALT I VERDEN AT DET ER DIG!!!! DER ER ANSVARLIG FOR AT VARERNE LEVER OP TIL EU LOVGIVNING!

6) Der findes altså også andre sider end lige Alibaba :)

Hvis det var super nemt at finde de rette producenter / leverandører så ville der jo være mange flere der gjorde det :)

God jagt!

Hilsen Morten

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for dit svar. Jeg skal til cantonfair messen foråret 2019 (jeg kan desværre ikke til efteråret). Men kan man være sikker på dem der står på messen ikke også bare er mellemmænd?

Jeg synes jeg har brugt meget til på at finde en producent på nettet, men uden det store held. Har du en sourcing agent du kan anbefale? en hurtig søgning på google giver temmelig mange muligheder. Nogen sikkert mere seriøse end andre.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ved du hvilken region producenterne indenfor dit felt normalt kommer fra? Jeg ved at i Kina så ligger producenterne tit side om side - der er fx. regioner der har mange it-producenter, regioner med mange metal-producenter etc.

Herefter er det bare at spørge om du må komme og besøge deres fabrik. Producenterne vil med garanti meget gerne vise deres produktionsfaciliteter frem, og det viser også noget seriøsitet fra din side at du gerne vil knytte bånd og se deres fabrik. Samtidig - kommer de med 10 dårlige undskyldninger for hvorfor det ikke lige passer at du besøger dem, så ved du jo nok hvad det betyder.....

Der var på et tidspunkt en her på Amino der hed Anne - men jeg tror ikke hun er her mere. Men ellers så opret en tråd hvor du søger sourcing hjælp, så skal du nok få et par tilbud :o)

En anden idé - har du i forvejen leverandører indenfor andre varekategorier i Kina? Så kan du jo spørge dem om de kender nogle indenfor netop det felt du søger

Mvh Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helt enkelt hjemmefra skaffe kontakterne - til de som siger de ER fabrikker og ejer dem - og gøre klart at du kommer ud og meget gerne ser fabrikken og diskuterer samarbejde ved møde på fabrikken Selv der kan grossister nogen gange snyde, da de ofte har OK til at gå ind på visse fabrikker  men du mærker hurtigt, allerede inden afrejsen, om det er nogen der ER fabrikken eller ikke - googler dem -fabrikken - personerne osv. Den danske ambassade kan også hjælpe

Du vil ofte kunne få dem til at hente dig - nogen gange i HongKong eller Schenzen  eller Shanghai fra hotel og tage dig frem, hvis du får god seriøs forbindelse inden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du ser agenten som et fordyrende led. Jeg mener personligt at en dygtig mellemhandler vil give dig en bedre handel, ellers er han ikke sin opgave voksen.

Et mellemleds opgave er at sørge for en gnidningsfri handel, samt igennem de volumener de handler at lave pris attraktive aftaler.

jeg er selv "mellemhandler" og hvis ikke jeg magter at gøre handlen nemmere og billigere eller på anden måde tilføre værdi, så lukker jeg ingen aftaler. Hvis jeg var dig ville jeg overveje om en mellem handler er skidt eller en fordel. Det kan nemt vise sig at det ikke er billigere at tage direkte kontakt til en fabrikant.

Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en PM, i tilfælde af at du vil forsøge dig med en sourcing agent

hilsen

Michael

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)